האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

אלפים עלו והתכנשו בהילולת רבי אלימלך מליזנסק

‍‍כא אדר ב' תשעו

אלפים מכל רחבי העולם החלו נוהרים מאתמול בשעות אחה“צ והערב, ואלפים נוספים צפויים עוד להגיע לעיירה ליזענסק שבפולין

מתוך המבשר | כ״א אדר ב׳ | א. למל

לרגל ההילולא רבה של הרה“ק הרבי ר‘ אלימלך מליזענסק זי“ע שחל היום כ“א לחודש אדר ב‘ על מנת להשתטח על ציונו הק‘ ולשפוך צקון לחשם לישועת הכלל והפרט. ממידע שנמסר ע“י חברות תעופה וסוכני הנסיעות שמסיעים את הציבור לציון הקדוש, רבבות

מראה האוהל בליזנסק

מראה האוהל בליזנסק

יהודים עולים היום ברכבת אוירית לציונו של הצדיק הקדוש בעיירה ליזענסק שבמדינת פולין.
עשרות מתנדבי ועסקני הכנסת אורחים ליזענסק, הידועים בפעילות הענפה בניהול אש“ל והכנסת אורחים למען העולים לציון הק‘, עובדים מסביב לשעון במשנה מרץ לארגון אירועי ההילולא ולאירוח המוני החסידים בהרחבה ובכבוד כמיטב
המסורת מדי שנה בשנה.

הצוות הנרחב של הפעילים והעסקנים הרבים שיצא לליזענסק מיד לאחר פורים בראשות הרב מנשה ליפשיץ, החל מיד עם הגיעו למקום בפעילות נמרצת לארגן את אירועי ההילולא, סידור חדרי האירוח, המטבחים וחדרי האוכל, הקמת אוהלי הלינה הענקיים, יחד עם עבודת הכשרה של המאפיה המקומית לצורך אפיית עשרות אלפי ככרות הלחם והחלות בכשרות מהודרת עבור ציבור העולים לציון. לצורך ההתארגנות המיוחדת לקראת יום ההילולא, שונעו כבר בתחילת השבוע לפולין בדרך האויר, עשרות טונות של מזון וציוד, לטובת אלפי העולים להשתטח על הציון הק‘ ביומא דהילולא, אשר זוכים לארוחות חמות ומזינות בשהותם במקום, וכן לסעודות השבת ביד רחבה וברוח נדיבה. זאת כאשר מאות יהודים ישבתו בליזענסק בשבת הקרובה, שב“ק פרשת שמיני הסמוכה ליום ההילולא.
הפעילים המסורים עושים מאמץ רב להנעים את שהות ציבור החסידים הגדול במקום כדי שיוכלו להתענג על מבועי הקדושה במנוחת הנפש ובהרחבת הדעת.
הרב שמחה קרקובסקי יו“ר ראש ’הכנסת אורחים ליזענסק‘, אומר כי הארגון הלוגיסטי הושלם, והאתר הקדוש עומד הכן לקבל את האלפים המגיעים מכל כנפי תבל להעתיר לישועת הכלל והפרט. ואכן, צוות עסקני הכנסת אורחים ליזענסק עומד הכן לקבל את ציבור האורחים הרב המבקשים להשתטח על הציון הקדוש ביום נשגב זה המסוגל לישועה, כפי שידועה אמרתו של הרה“ק בעל ’תפארת שלמה‘ מרדומסק זי“ע, שביום ההילולא דיליה מושיט הרה“ק מליזענסק זי“ע את ידיו הק‘ ומאציל את ברכת קדשו לכל העולים להתפלל על ציונו הקדוש.
במהלך יום ההילולא צפוים להגיע אדמו״רים רבנים משפיעים רוחניים, וכן ראשי ומנהיגי
קהילות.
שליחי הכנסת אורחים ליזענסק יערכו היום בעיצומו של יומא דהילולא תפלה מיוחדת עבור כל התורמים מעל 180 ש“ח לטובת הכנסת אורחים ליזענסק.

הנסיעה ליומא דהילולא לליזענסק היא מסורת עתיקת יומין שהיתה עוד לפני השואה. מפורסמת במיוחד נסיעתו של הרה“ק בעל ’תפארת שלמה‘ מראדומסק זי“ע, שבשל היותו כהן, הותקן עבורו מבנה מיוחד בשולי בית העלמין, כדי שיוכל להתפלל סמוך ונראה לציון הק‘. גם כיום דואגים אנשי ’הכנסת אורחים‘ להקים אהל מיוחד לכהנים אל מול הציון. אחרי החורבן, שממו חוצות ליזענסק מיהודים במשך עשרות שנים, ורק אחרי שנים, עם קריסת הקומוניזם ונפילת שערי מסך הברזל, חזרו יהודים לנסוע לליזענסק. גל העולים לציון הק‘
בליזענסק הולך וגדל מדי שנה ופעילי ארגון ’הכנסת אורחים ליזענסק‘ עושים מאמצי על שיהיה להם במה לסעוד את לבם אחרי טרחות הדרך, וכן בהכנת חדרי מגורים למנוחה. כאמור, בראשות ארגון ’הכנסת אורחים ליזענסק‘ עומד הרה“ח רבי שמחה קרקובסקי שליט“א משב“ק האדמור“ים הק‘ לבית לעלוב,אשר בזכות פעילות ארגונית מיוחדת זו יחד עם קבוצת עסקנים, בכל עת מצוא כשמגיעים יהודים לליזענסק במשך כל ימות השנה, הם מתקבלים באש“ל מלא.

בהכנסת אורחים ליזענסק, הקימו גם אוהל מיוחד צמוד לאוהל הציון על מנת להוסיף מקום לעולים לציון שיוכלו לעמוד תחת קורת גג במקום מחומם לשפוך את צקון לחשם. כן הוקם על ידם בית כנסת ומקוה טהרה, וצמוד לו מבנה הכנסת אורחים, אולמות לאכילה וחדרי אירוח מרווחים לטובת העולים לציון.
כדי לאפשר תפילה ליד הציון ומבואותיו במשך כל שעות היממה, התקינו פעילי ’הכנסת אורחים ליזענסק‘, מערכת תאורה ענקית בכל מתחם הציון וסביבתו, המאפשרת קיום תפילות ליד הציון סביב השעון, כאשר המונים מגיעים לשפוך שם צקון את לחשם לבורא עולם לעורר את זכות הצדיק לפעול ישועה כללית ופרטית.

מדי שנה משדרים את האירוח ולומדים מנסיון העבר, איך להיטיב את סידורי המקום. במקביל, הרב קרקובסקי ואנשיו באו בדברים עם משטרת ליזענסק והעיריה המקומית, והאזור כולו מואר בתאורת אור יום, בכל שעות הלילה, כדי לשמור על הבטחון וכדי למנוע תופעות של סכנה. לרשות האלפים הבאים להתפלל,עומד מקוה טהרה מפותח ומשוכלל עם שני בורות, הערוך לקלוט את כל האלפים שיטהרו נפשם בטרם יבואו אל הקודש פנימה. בנוסף לכל ההכנות, הוקמו השנה מספר ’שטיבלעך‘ לטובת הציבור, כדי להקל על העומס שקיים בציון ובבית הכנסת שבה־ כנסת אורחים. זכותו הגדולה תגן על כל ישראל אמן.

category_sticky_post: 0





השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.