האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

תדהמה וזעם על התנהלות רשות העתיקות –

‍‍יח אדר ב' תשעו

חילול והרס מחפיר בבית קברות קדום בעיר יפו

במבצע בזק חיסלו אנשי מרחב מרכז ברשות העתיקות בית קברות קדום שהתגלה בעיר יפו

מתוך המבשר | י״ח אדר ב׳ תשע״ו

זעם וזעזוע כבד, נוכח חילול והרס מחפיר בבית קברות קדום בעיר יפו, כאשר במבצע בזק חיסלו אנשי מרחב מרכז ברשות העתיקות בית קברות קדום שהתגלה בעיר יפו.

רשות העתיקות – (לוגו)

רשות העתיקות – (לוגו)

כפי שפורסם, תוך כדי הכשרת שטח לבניית בית מעון בעיר יפו התגלה בית קברות קדום. עשרות רבות של קברי קדמונים נחשפו בחפירות הכנה מקדימות של אנשי מרחב המרכז ברשות העתיקות שעבדו בצוות מתוגבר לגלות את הקברים וכאמור במבצע בזק ומביש חיסלו את כל בית הקברות תוך יום אחד בעיצומו של צום תענית אסתר. עשרות רבות של פועלים וארכיאולוגים רוקנו את תכולת הקברים ושרידי הנפטרים הרבים נזרקו בבזיון מחפיר אל קרטונים שנלקחו מהמקום.
רבנים ואנשי ציבור הביעו זעזוע ושאט נפש מהתנהלות נפשעת זו, יצוין כי סגן שר החינוך הרב מאיר פרוש ניהל מגעים אינטנסיביים עם יזמי הבניה במקום בשלב גילוי בית הקברות והללו נענו בחיוב לשמוע הצעות לפתרונות שיאפשרו את הבניה מבלי לפגוע בקברים. אך למרבה הצער והכאב אנשי מרחב מרכז ברשות העתיקות החלו במבצע החיסול ותוך שעות ספורות רוקנו את כל הקברים כולם, מבלי לתת סיכוי למו”מ לשמר את בית העלמין.

אנשי ציבור הביעו דאגה עמוקה נוכח שינוי מגמה בהתנהלות רשות העתיקות אשר כבר כמה וכמה שנים התנהלה בגישה חיובית ונמנעה ממבצעים מבישים מסוג זה. וגישה חיובית זו השתפרה בשנים האחרונות במרחבים האחרים של רשות
העתיקות. יצוין שרשות העתיקות חילקה את המדינה לארבעה מרחבים שעל כל אחד מהם מופקד מנהל אחר. בעוד ששאר המרחבים מגלים התחשבות בדרישות לשימור קברים, הרי במרחב המרכז היו פגיעות חוזרות ונשנות שהגיעו לשיא במעשה חמור זה.
עסקנים ואנשי ציבור הביעו דאגה לגורלם של כלל קברי הקדמונים הנמצאים במרחב זה של
רשות העתיקות. הציבור החרדי ימשיך לעמוד כחומה בצורה נגד כל מגמה וכוונה של עקירת קברי קדמונים וחיטוטי שכבי הגורמים חורבן נורא וגזירות קשות על החיים ר”ל

category_sticky_post: 0





השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.