האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

האדמו”ר מסאטמאר במסע קודש להילולת זקנו בעל ה”ישמח משה

‍‍יב תמוז תשעה

מסע המלכות

מסע המלכות

מרן האדמו”ר רי”י טייטלבוים מ”סאטמאר” ייצא למסע על קברות צדיקים לרגל יום הילולת זקינו בעל הישמח משה, מייסד השושלת של בית סאטמאר.

מאת משה מושקוביץ | קברי צדיקים | ט”ו תמוז תשע”ה

האדמו”רים לבית סאטמאר נוהגים להגיע מדי כמה שנים להשתטח על ציונו הקדוש בעיירת שאטורול אוהעל, השוכנת על הגבול עם סלובקיה.

אוהל על ציון בעל הישמח משה

אוהל על ציון בעל הישמח משה

יש לציין שבית העלמין, עמד בעין הסערה והיה סכנה של הרס וחורבן ע”י הממשל ההונגרי, ובזמנו קומוניסטי לכל דבר.

בהתערבות האדמו”ר מסאטמאר זצוק”ל, ובלחץ דיפלומטי שהופעל על בכירי בממשל בארצות הברית, הממשל האמריקני פדה את המקום והכריז עליו כשטח קונסולרי אמריקאי לכל דבר ועניין, פירושו שטח מדינה אמריקאית, כחלוף הזמן דרשו הונגרים לשנות את פני הכניסה ומכאן קיבלה הכניסה כיפה ובכך היה אמור לתת השראה מוזיאונית.

מחקירת אתר “קברי צדיקים” עולה, במשרדי הטאבו ההונגרי, נמצא שבית העלמין רשום, על שמה של קהילת סאטמאר קרית יואל בנשיאות אחיו רבי אהרן טייטלבוים.

*  *  *  *  *

האדמו”ר ימריא יחד עם הרבנים חברי בד”ץ סאטמאר בוויליאמסבורג שבניו יורק בהשתתפות חסידים ואנשי מעשה.

ראשית יתחילו את הנסיעה בנחיתה בפולין, האדמו”ר יתפלל תפילת שחרית בקראשוב, משם תמשיך השיירא בליווי משטרתי לצאנז רימנוב וליז’ענסק. ביום שלישי ימשיכו הפמלייה לרומניה לפקוד את קברי אבותיו בעיירה סיגוט, ולקראת הילולת בעל הישמח משה ביום רביעי, תגיע השיירא לאוהעל להשתטח על הציון של הרה”ק הישמח משה, ובהמשך לליסקא, קערעסטיר, קאלוב, ומשם היישר לשדה התעופה בבודאפסט, בדרכם לניו יורק.

“קברי צדיקים” אחראי על המערך הלוגיסטי, ואחראי על מעמד עריכת הטיש באולם הראשי שע”י עיריית אוהעל, כמו”כ יספקו אשל למשטתחים על הציון הק’ ביום ההילולה.

category_sticky_post: 0





השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.