האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

כ”ק מרן האדמו”ר מסאדיגורה במסע לעיר אבותיו בסאדיגורא

‍‍יג חשון תשעה

כ”ק האדמו”ר מסאדיגורה שליט”א יצא עם קבוצה מצומצמת למסע הקודש לציון הס”ק מרוז’ין זיע”א לרגל גאולת בית החיים העתיק בעיר סאדיגורה שבאוקראינה

מתוך אתר ג’יי די אן| 20:08 | י״ג במרחשון תשע״ה

מסע היסטורי לעיירה סאדיגורה שבאוקראינה, נערך בימים אלו  ע”י כ”ק האדמו”ר מסאדיגורה שליט”א לרגל יום ההילולא של זקנו הס”ק רבי ישראל מרוז’ין זיע”א, ביום ג’ חשוון, הטמון “בבית העלמין העתיק” שגאלו זה עתה.

אל המסע הצטרפו קבוצה מצומצמת מפטרוני בניית האוהל, כשאת פני הפמליה מקדמים בשדה התעופה המקומי בצ’רנוביץ ראש העיר ומושלי המחוז, יחד עם רב העיר ושליח חב”ד המקומי רבי מנחם מענדל גליצנשטיין – שנרתם לסייע לכל דבר הנצרך.

בשלב זה חודשה מצבת הענק, יחד עם בנייתו מחדש של האוהל כולו, וכעת נסללים דרכי גישה נוחים בהקפדה יתירה לבלי לפגוע במצבות שמסביב, ותוך מתן אפשרות לכהנים להתפלל במתחם מיוחד סמוך ונראה לציון הקודש. בקרב חסידי רוז’ין סאדיגורה מציינים בהתרגשות כי במהלך העבודות בבית החיים שנעשו בפיקוחו של הרב ישראל מאיר גבאי יו”ר אגודת ‘אהלי צדיקים’, אשר בדק את מיקומי המצבות במומחיות רבה, נתגלה המיקום המדויק והמצבות האורגינאליות של ‘אמה של מלכות’ הרבנית הצדקנית מרת חוה אשת הרה”ק רבי שלום שכנא הגדול מפראהבישט זיע”א, וכן של רעייתו הרבנית הצדקנית מרת שרה בת רבי משה ראש ישיבה מבארדיטשוב זיע”א. עם גאולת בית החיים שוקדים כעת על תכנית מקיפה לשיקום וחידוש בית העלמין הענק בו טמונים בין השאר גדולי תורה וחסידות, שחזור המצבות וסלילת דרכי גישה לכל בית העלמין.

בד בבד נערכות עבודות השיפוץ בהיכל הקלויז – בית המדרש הענק וחצר הקודש ההויף שסביבו. עם תחילת העבודה שבת במקום האדמו”ר זיע”א וערך בו את שולחנו הטהור ביום ג’ חשון תשס”א בהביעו ברטט דקדושה את גודל השעה והמעמד של חידוש “מקום שהתפללו בו אבותי”. לא קלה היתה המלאכה כאשר בראש מעייני העוסקים במלאכה ניצבת המטרה של שימור המקום הקדוש בתשומת לב מרובה ודייקנות מרובה. טובי אנשי המקצוע שקדו על ביצוע התכניות בפיקוח של בכירי המהנדסים, בתקוה שבקרוב תושלם המלאכה והמקום ישוב להיות תל תלפיות לחסידים ואנשי מעשה בו יוקם בית מדרש מפואר מקוה טהרה והכנסת אורחים.

בהגיע הפמליה לבנין הקלויז, סקר כ”ק האדמו”ר שליט”א בהתרגשות עילאית את בית המדרש והעבודות הנמרצות הנעשות במקום כשהוא מקבל דיווח שוטף מהעוסקים במלאכה שליחי ‘ממלכת רוז’ין סאדיגורה’. כ”ק האדמו”ר שליט”א נכנס לחדר התפילה – ה”דאווין שטיב” כמנהג צדיקי בית רוז’ין, לתפילת מנחה לשפוך שיח במקום הקודש. לאחר התפילה ערך האדמו”ר שליט”א שולחן לחיים כאשר בדברי קדשו הביע את גדול הזכות לבוא הנה ביום סגולה גדול ונשגב זה והביע את עתירתו שכל התפילות והבקשות תתקבלנה לרחמים ולרצון לפני אדון כל.

בחרדת קודש נערכו התפילות על הציון הק’ שבבית החיים הסמוך. כ”ק האדמו”ר שליט”א פתח באמירת פרקי תהלים עפ”י הסדר המקובל ממורשת זקנו הרה”ק רבי שלום שכנא מפראהבישט זיע”א. לאחר מכן העתיר בתפילה לישועת ישראל, ולמילוי הבקשות בקויטלאך שנערמו לפניו בתוך כלל ישראל בזכותו של קדוש ישראל מרוז’ין זיע”א אשר העיד על עצמו שנושא את כאבו של כל יהודי בקצה העולם על לוח לבו הטהור. לפני צאתו את האוהל הדליק האדמו”ר שליט”א את נר התמיד המוצב באוהל לזכרון עולם בהיכל הקודש.

האדמור-מסאדיגורה-במסע-הקודש-לעיירת-סאדיגורה-לרגל-הילולת-הרהק-מרוזין-1-470x313 האדמור-מסאדיגורה-במסע-הקודש-לעיירת-סאדיגורה-לרגל-הילולת-הרהק-מרוזין-6-470x704





השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.