האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

ההילולה המסורתית על קבר שמעון הצדיק

‍‍כח תשרי תשעה

מתוך המבשר | יום רביעי פרשת נח

ברכת ברוכים הבאים לקבר שמעון הצדיק

ברכת ברוכים הבאים לקבר שמעון הצדיק

סעודת הילולא מרכזית היום בשעה 7:00 בערב לקראת יומא דהילולא רבא של התנא האלוקי הכהן הגדול שמעון הצדיק זי”ע החל מהערב, ליל כ”ט לחודש תשרי – תתקיים סעודת הילולא רבתי ברחבת המערה שבשכונת נחלת שמעון הסעודה המסורתית תערך באהל שהוקם במיוחד ברחבת המערה ע”י מוסדות ‘שמעון הצדיק’ שע”י ‘חסדי יוסף’, שנוסדו ע”י מקומם הציון הק’ מעפרות עולם, הגה”צ רבי יוסף אלי’ דייטש זצ”ל ראש ישיבת ‘אנשי מעמד’.

הסעודה הנערכת כיום ע”י בנו מנהל המערה הק’ הגה”ח רבי משה דייטש שליט”א, תתחיל בשעה 7:00 בערב מיד לאחר תפילת מעריב.

במעמד גדול זה, שבו משתתף בכל שנה ציבור ענק של חסידים ואנשי מעשה, יישאו דברים רבנים גדולי תורה ובראשם הגה”צ רבי חיים שלום דייטש שליט”א ראש ישיבת ‘אנשי מעמד’, הגה”צ רבי אברהם אביש ציינוורט שליט”א מטובי פארי לומדי ישיבת ‘אנשי מעמד’, ועוד רבנים ודרשנים חשובים אשר יעמדו על גודל סגולת ההשתטחות על הציון הקדוש, כפי שמובא בחז”ל שתקופת כהונתו של שמעון הצדיק בכהונה גדולה היתה רצופה ניסים גלויים.

לקראת יומא דהילולא מדי שנה בשנה נערכים במוסדות ‘שמעון הצדיק’ שע”י ‘חסדי יוסף’ להכנת המקום לקליטת ההמונים שעולים ומתכנשים להילולא התנא האלוקי. הכשרת כל הלוגיסטיקה לקליטת ההמונים, והכשרת דרכי גישה כשרים – גברים נשים בהפרדה מלאה, הכשרת מקום לילדי ה’חלאקה’ והוריהם, תזמורת עם כל כלי שיר לכבוד התנא ושמחת תגלחת של מצוה, שמנהג ירושלים מקדמת דנא לערכה במקום הקדוש הזה – מבוסס על חיבתו היתרה של שמעון הצדיק לתספורת של מצווה, (עפ”י מחר יום חמישי יתפללו תפילת שחרית עם הנץ שתתחיל בשעה 6.15 בבוקר. מחצות היום, תתקיים ברחבה שבמתחם הציון החגיגה המסורתית לעריכת ה’חלאקה’ לילדי גיל 3 בליווי תזמורת וריקודי קודש לכבוד היום. בשעה 1 בצהריים תיערך במקוםתפילת רבים באמירת כל ספר תהילים בציבור, כשלפני התיבה יעברו מקובלים גדולי תורה ויראה, במסגרת כולל התהילים המתקיים במקום מדי יום זה עשרים ושש שנה ע”י מוסדות ‘חסדי יוסף’.

יצוין כי מוסדות ‘שמעון הצדיק’ שע”י מוסדות ‘חסדי יוסף’ מפעילים את האתר הק’ בכל ימות השנה בכל תחומי הפעילות הרוחנית והגשמית. הן ע”י תפילות כסדרן ג’ פעמים ביום כל ימות השנה, רשת שיעורי תורה החל מהדף היומי אחרי הנץ וכלה בשיעורי הלכה שונים, רשת כוללי תהילים הגדול ביותר בעולם עם 7 כוללים ומעל 100 אברכים מטובי תלמידי החכמים של ירושלים של מעלה אשר מסיימים מדי יום את כל ספר התהילים במקום

לישועת הכלל והפרט. הכולל היחודי הזה נוסד לפני למעלה מחצי יובל שנים ע”י איש החסד העסקן הנודע, מנהל המערה הק’ הרה”ח רבי שלמה יהודה דייטש לפני כשנה וחצי נוסף נדבך חשוב ומפואר לשרשרת הפעלת האתר ע”י מוסדות ‘חסדי רים ט’ ע”ב). זצ”ל. יוסף’ ע”י הקמת ‘כולל חצות’ אשר בו הוגים אברכים מופלגים בתורה וביראה מסלתה ומשמנה של ירושלים בתורה הק’ חמש שעות רצופות מדי לילה החל מחצות הלילה ועד תפילת השחר כוותיקין עם נץ החמה.

כולל חצות חשוב זה רומם את כל האוירה הנעלה בציון הק’ כאשר מי שמגיע אפילו בשעות הקטנות של הלילה נפעם למול המחזה המרנין של החברים ההוגים בתוה”ק בשעות הנעלות ביותר של היום כולו. יש לצין כי בשנים האחרונות שיפץ הגה”ח רבי משה דייטש שליט”א את האתר כולו בהשקעה עצומה של מיליוני שקלים. במוסדות ‘שמעון הצדיק’ שע”י ארגון החסד ‘חסדי יוסף’ רשמו בסיפוק הרחבה עצומה של כמות שיעורי תורה הנמסרים מדי יום ביומו במערה הק’ עד כדי כך שהיום מתקיימים מעל 200 שיעורים חודשיים כשבמשך החצי שנה האחרונה נרשמה במקום עליה תלולה של לומדי תורה שמגיעים למקום וזוכים לשמוע שיעורי תורה במגוון נושאים, החל משיעורי הלכה עיוניים וכלה בשיעורי חסידות הנמסרים במקום מפי טובי מגידי השיעורים, תלמידי חכמים מופלגים שהעמידו במקום מוסדות ‘שמעון הצדיק’ שע”י ‘חסדי יוסף’. הגדילו לעשות מנהלי המוסדות כשבימי המלחמה האחרונה, כשנוצר חשש שהפעילותבמקום תרד, הרחיבו את מעגל הסעות החינם למערה הק’ לרווחת ציבור הלומדים. עסקני המוסדות פעלו בימים האחרונים בשיתוף עם הרב יוסף שוינגר מנהל המרכז לפיתוח המקומות הקדושים להכשרת הציון לקראת ההילולא, ובהתקנת מערכת אוורור חדישה בהיכל המערה לטובת המוני המשתטחים על הציון כן ארגנו את כל המערך הלוגיסטי לאירועי ההילולא, הכנת מתקני שתיה וכיבוד קל משך כל היום עבור הצבור הגדול, וכן בהתקנת דרך מהדרין עד מערת הציון.

הציבור הקדוש מתבקש להישמע לסדרנים במקום בכדי לשמור על גדרי הקדושה והצניעות במקום קדוש ונעלה זה. כמו כן פעלו לתגבור מערכת התחבורה הציבורית לקראת סעודת ההילולא ולמחרתו במשך כל שעות היום. מהמשטרה נמסר, כי האזור יאובטח במשך כל יום ההילולא, וכדי לשמור על הסדר לא תתאפשר הגעת רכבים פרטיים לכל מתחם המערה. במעמדים הגדולים של אירוע ההילולא יועלה גם זכרו הטהור של כ”ק מרן אדמו”ר מטאלנא זצוק”ל, אשר יסד והקים במקום כולל אברכים בשם ‘ישיבת שמעון הצדיק’ בה למדו טובי הת”ח שבירושלים, ובימים אלו ימלאו 45 שנה לחנוכת ביהמ”ד שמעון הצדיק בשכונה הסמוכה לציון הקדוש שהוקם על ידו בסיוע של הנדיב ר’ פנחס פלוג ז”ל.





השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.