האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

למרות האיסור: הסתננות לקבר עתניאל בן קנז בחברון

‍‍יא אב תשעא

למרות האיסור: הסתננות לקבר עתניאל בן קנז בחברון

עשרות הסתננו לקבר עתניאל בן קנז שנמצא מרחק של כ-800 מטר מחברון היהודית. בפעילות מקיפה של צה”ל המתפללים פונו וחלקם נעצרו במקום. פעיל הימין איתמר בן-גביר אמר ל’כיכר השבת’: “הצבא מבין רק בשיטה הזאת, מדובר בתפילה שנמשכת שנים רבות בקבר עתניאל בן קנז. המדינה מחויבת על-פי חוק לאפשר את הכניסה”

יוסי פוקס | י’ באב תשע”א |  22:02 | 10.08.11 | מתוך האתר כיכר השבת

 

קבר עתניאל בן קנז שנמצא מרחק של כ-800 מטר מחברון היהודית סגור בכל השנה לכניסת מתפללים, למעט ביום ט’ באב, אז הצבא מאשר לעשרות מתפללים יהודים את הכניסה. השנה, הצבא אסר את הכניסה בעקבות “יום הרמדן” של המוסלמים והחשש להפרות סדר של הערבים.

התושבים היהודים שמורגלים לכניסה נכנסו השנה ללא אישור והצליחו להגיע עד הקבר – אך כוחות גדולים של צבא ומשטרה רדף אחריהם ופינה אותם מהקבר. מספר מתפללים נעצרו במקום.

תושבי חברון היהודית זועמים על ההחלטה, בטענה שהכניסה היא על פי-חוק וכי הצבא מחוייב לאשר את הכניסה כבכל שנה.

פעיל הימין איתמר בן-גבירמסר בתגובה ל’כיכר השבת‘: “הצבא מבין רק בשיטה הזאת, מדובר בתפילה שנמשכת שנים רבות בקבר עתניאל בן קנז. המדינה מחויבת על-פי חוק לאפשר את הכניסה”.

עוד אומר בן-גביר: “צריך לזכור שלערבים מתאפשרת הכניסה לשטח היהודי כל השנה ורק אנחנו, היהודים, לא יכולים להיכנס. בכל מקום שהצבא לא יאפשר לנו להיכנס אנחנו נפעל כך”.





השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.