האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

קאסוב, אוקראינה: סללה שבילי גישה חדשים לאוהלי הצדיקים בבית החיים

‍‍כד תשרי תשף

קאסוב, אוקראינה: אגודתאהלי צדיקיםסללה שבילי גישה חדשים לאוהלי הצדיקים, ולאוהל התורת חייםזיע ולאוהל הרהק רבי ברוךמקאסוב זיע

 


חיים לייפר | צדיקים.נט | תשריתש״פ


העיירה קאסוב שוכנת במורדות הרי הקרפטים באוקראינה, זכתה להתפרסם ברחבי עולם התורה והחסידות בסוד שיח שרפים כבר מאות בשנים, בעקבות הגעתו של הרהק רבי מנחם מענדיל מקאסוב זיע בעל האהבת שלום‘, לשכון בקרבה ולשמש בה ברבנות משך עשרות שנים.

אחרי הסתלקותו בשנת תקפו המשיך בנו הרהק רבי חיים מקאסוב זיע בעל התורת חיים‘, להנהיג את חסידות קאסוב ואחריו המשיכה שלשלת הקודש לבית קאסוב עד שעלה עליה הכורת בימי המלחמה.

בבית החיים העתיק של קאסוב, עומדים על תילם שני האוהלים של צדיקי בית קאסוב: הרהק האהבת שלוםזיע ותחתיו אוהלו של בנו הרהק התורת חייםזיע. מצידו השמאלי של בית החיים עומד גם אוהלו של הרהק רבי ברוך מקאסוב זיע בעל העמוד העבודהשהתגורר גם הוא בקאסוב ושמו נקרא עליה.

אחרי מלחמת העולם השניה נחרבו האוהלים בבית החיים בקאסוב ומשך עשרות שנים לא היה ידוע מה עלה בגורלם. בשלהי שנות התשמ, לקראת נפילת מסך הברזל באוקראינה, הצליחו מספר יחידי סגולה לחדור פנימה ולמצוא את חלקת הקברים שנותרו ללא האוהלים מעליהם.

בהמשך הוקמו האוהלים במעלה ההר ומשמשים עד היום כמקום תפילה המסוגל לישועה עבור רבבות אלפי חסידים ואנשי מעשה מחצרות הקודש לבית קאסובויזניץ, וכן להמונים משלומי אמוני עם סגולה המשתטחים על הציונים הקדושים בכל עת מצוא.

מיקומו של בית החיים השוכן על הר המתנשא לגובה רב, מקשה את העלייה לציונים הקדושים של צדיקי בית קאסוב, ועד לפני שנה היו הבאים לקאסוב נאלצים לשרך רגליהם במעלה ההר ובסבך העשבים הגבוהים שצמחו פרא מתקופה לתקופה.

בשנה האחרונה סללה אגודתאהלי צדיקיםשביל גישה חדש עם מדרגות משער הכניסה לכיוון אוהלו של מרן האהבת שלוםהנמצא במעלה ההר, ובשבוע האחרון נסללו שני שבילים נוספים משער הכניסה לבית החיים, אחד לכיוון אוהלו של מרן התורת חייםוהשני לכיוון אוהלו של הרהק רבי ברוך מקאסוב זיע.

בימים הקרובים, עת יפקדו מאות חסידי ויזניץ את קברו של הרהק בעל הצמח צדיקזיע מויזניצא לרגל יומא דהילולא רבה שחל בכט תשרי, יעפילו ההמונים גם אל מעלה ההר בבית החיים בקאסוב הסמוכה לויזניץ, שם יחנכו בשמחה רבה את השבילים החדשים שנסללו בשבוע האחרון על ידי הרב ישראל מאיר גבאי ואגודתאהלי צדיקיםלרווחת הבאים קאסובה.

 

category_sticky_post: 0





השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.