האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

אוקראינה: משפחה חרדית מישראל ניצלה בנס בתאונת דרכים

‍‍כב ניסן תשעג

נס באוקראינה. תאונת דרכים קשה אירעה בסוף השבוע האחרון באוקראינה

מתוך עיתון המבשר | א. למל

רכב שהיה בדרכו מקייב להאדיטש, ובו נסעו משפחה מישראל שהגיעה לאוקראינה לקראת הימים האחרונים של חג הפסח, התהפך ביערות אוקראינה לאחר שהחליק כתוצאה משלג וקרח על הכביש. אולם בנס אף אחד מנוסעי הרכב, בו ישבו ילדים קטנים, לא נפגע.

נס בסמוך לאוהל ה"בעל התניא"

תמונת ארכיון מתאונה קלה

אבי המשפחה, ר’ שרון גושן, סיפר לכתב ‘המבשר’ את מה שאירע: “נחתנו בשדה התעופה בוריספול בקייב בשעה 22:30 בלילה, שם חיכה לנו רכב גדול, ויצאנו בדרכנו להאדיטש הנמצאת במרחק של 275 קילומטר. הטמפרטורה היתה מינוס 9 מעלות, והדרכים היו מלאות בשלג ובקרח. ככל שהתקרבנו להאדיטש הדרכים הפכו לקשים יותר, ומספר פעמים הרגשנו שהרכב כמעט מחליק.
ולפתע “בשעה רבע לשלוש התעוררנו לקול חבטה חזקה ולקול צרחותיהם של הילדים. לא הבנו בהתחלה מה קרה. הנהג ניסה לצאת מהרכב ולאהצליח. רק לאחר מספר דקות הוא הצליח לחלץ את עצמו מהרכב. הצצנו החוצה וראינו שאנחנו תקועים עמוק בשלג בתוך עצים. הילדים התחילו לבכות, הקור השתלט על הרכב, ולא ידענו עדיין מה בדיוק אירע. “ניסיתי לצאת מהרכב אבל הדלתות היו חסומות, וכך שנאלצתי להשתחל החוצה דרך דלת הנהג. כשיצאתי החוצה מהרכב חשכו עיני: הרכב היה במרחק 3-4 מטר מהכביש, תקוע עמוק בתוך השלג, כאשר שני הגלגלים האחוריים שלו מטר וחצי באוויר. “ביקשתי מהנהג שיפעיל
מזגן לפחות אבל הוא אמר שהרכב לא מתניע. הבנתי שחייבים לחלץ את המשפחה כמה שיותר מהר מהרכב הקפוא. יצאתי עם הנהג ההמום לכביש הראשי ושם חושך ואפלה. כביש קטן בערבות אוקראינה, מכוסה בשלג, ואנחנו עם ילדים קטנים שצורחים ברכב מפחד ומקור. “אחרי מספר דקות שנראו כנצח עבר במקום רכב. סימנו לו לעצור, אבל הוא המשיך, ובהשגחה פרטית אחרי כמה מאות מטרים, הוא החליט לעצור, וחזר אלינו בנסיעה איטית אחורה.
נהג הרכב סיפר לנו שאנו במרחק 45 קילומטר מהאדיטש. הפצרתי בפניו שיעזור לנו, והוא ניאות לסייע. במהירות התחלתי לחלץ את אשתי והילדים מהרכב התקוע לעבר רכב החילוץ. הצטופפנו שבעה אנשים ברכב קטן, כאשר הנהג וכל הציוד הרב שלנו נותרו תקועים מאחור.
“בעזרתו של אחד משליחי חב”ד באוקראינה יצרנו קשר טלפוני בשעה שלוש לפנות בוקר, עם שליח חב”ד ורבה של האדיטש הרב מנחם מענדל טייכמן, שנדהם לשמוע על התאונה, והציע מיד את עזרתו. הוא שלח מיד רכב חילופי שיאסוף את כל הציוד הרב של בני המשפחה, ועמל להכין לנו ארוחת לילה/בוקר בביתו”. בני המשפחה ניצלו את הזמן להעתיר תפילה בציון של הרה”ק בעל התניא ולהודות על הנס הכפול: שאף אחד לא נפגע בתאונה הקשה, ושבנס עבר במקום רכב שהסכים לקחת אותם מרחק 45 קילומטר. בבוקר, חולץ הרכב מהשלג, הועבר למוסך בעיר פולטבה, ובשעה 10:30 יצאו בני המשפחה מהאדיטש מרחק של 660 קילומטר, עד לעיר היעד, לא לפני שהם מודים שוב לה’ על הניסים, ולשליח הרב טייכמן על העזרה הרבה. למחרת בבוקר השכימו בני המשפחה לתפילת שחרית בבית הכנסת ול”ברכת הגומל” בכוונה גדולה.





השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.