האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

אלפים יעלו הערב לקבר יהושע בן נון לרגל יום ההילולא

‍‍כב ניסן תשעג

כוחות הבטחון נערכים הערב לבואם של אלפי יהודים לכפר כיפל חרס לציון יהושע בן נון שיום פטירתו יחול בשבת הקרובה, כ”ו בניסן כמובא בשו”ע )תק”פ(.

מתוך עיתון המבשר | כ״ג ניסן תשע״ג

קבר יהושע בן נון

קבר יהושע בן נון

העליה לציונו של יהושע בן נון ביום זה כבר נהוגה משנים קדמוניות כמובא בספר הקדמון יחוסא דצדיקיא: “תלמידי החכמים מירושלים תובב”א הולכין אחר הפסח עם עולי הרגלים ולומדים על קבר יהושע בן נון את ספר הזוהר שנים ימים”.

קבריהם של יהושע בן נון וכלב בן יפונה ונון אבי יהושע מצויים בלב הכפר הפלסטיני תימנת חרס – כיפ אל חראס שממול העיר אריאל בשומרון. הכניסה למקום תתאפשר אך ורק בשעות הלילה החל מהשעה 23:00 בלילה ועד השעה 3:00 לפנות בוקר.

כוחות גדולים של צה”ל וכוחות הבטחון יתפרשו החל משעות הערב המוקדמות בכל רחבי הכפר, יאבטחו את המקום במשך כל שעות התפילה הנ”ל ויאפשרו זרימה חופשית רגלית בכל רחבי הכפר לשלושת הקברים ללא סיכונים ועיכובים. הכניסה לכפר תתאפשר אך ורק דרך צומת אריאל. משם יכנסו הבאים רגלית עד למתחם הציון או באוטובוסים חינם שיעמדו במקום לטובת אלפי הבאים.

חניון מיוחד המכיל אלפי מקומות חניה הוכשר לרכבים פרטיים בסמוך לצומת אריאל לטובת הבאים.

‘אגודת יסוד עולם’ המארגנת את העליה מפעילה שירות אוטובוסים במחיר מסובסד לשירות העולים מכל ריכוזי הציבור החרדי בארץ )ראו פרסום(. בנוסף תוקם הכנסת אורחים על ידי ‘האגודה’, ברחבת הציון לקבל את המוני המתפללים בכיבוד קל. מדי שעה תתקיים במקום תפילת “עלינו לשבח” המיוחסת ליהושע בן נון ברוב עם.
אדמו”רים ורבנים רבים צפויים גם הם להשתתף בעליה זו.

בשיחה ל’המבשר’ אומר יו”ר האגודה, הרב חיים רייכר, כי ננקטו מאמצים כבירים מול הגורמים הרלוונטיים על מנת שהכניסה תהיה על טהרת הקודש מאחר וחלק מהציבור העולה אינו מספיק רגיש לענין זה וכדי שלא ייצא שכרם של העולים בהפסדם ח״ו





השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.