האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

בית העלמין היהודי בקאליש שבפולין תשוב לבעלות הקהילה היהודית

‍‍כח טבת תשעב

בית העלמין היהודי בקאליש שבפולין תשוב לבעלות הקהילה היהודית

 

שנים רבות של מאמצים וכשלים ביורוקרטיים, הגיעו לסיומה כאשר עיריית קאליש תחל בזמן הקרוב בפרויקט שחזור בית העלמין היהודי העתיק בעיר, אשר נחרב בתקופת הנאצים, בניני משרדים שהוקמו על בית העלמין תהפוך לתל ואנדרטת זיכרון. 


בעיירה קאליש היו בטרם המלחמה שני בתי עלמין עתיק, וחדש. מרבית היהודים  נקברו בבית העלמין החדש, ובית העלמין העתיק שרד עד הכיבוש הנאצי. בתקופת המלחמה האספסוף הנאצי בראשות הצבא החריבו כליל את בית העלמין העתיק, על חורבותיו נבנו מבנים, מבנים אלה משמשים כהיום כמשרדי וכיתות לימוד של בית ספר מקומי.

מאז תחילת שנות ה- 90 מנהלת הקהילה היהודית בפולין משא ומתן מתמשך להשבת הקרקעות לחיקה, המניע המרכזי להשבת בית העלמין לבעליה, היה היעדר מבנים מצד עיריית קאליש ולהקצות מבנה חלופי לבית הספר.

בימים אלה. תודות לתמיכה ממשלתית ואירופית, תעביר עיריית קאליש את בית הספר למבנים חדשים באזור, ויהיה ניתן לממש את פרויקט השחזור לבתי העלמין.





3 תגובות אל “בית העלמין היהודי בקאליש שבפולין תשוב לבעלות הקהילה היהודית”

  1. אבי שקל says:

    מה כתובת בית העלמין

  2. בקרתי עם משפחתי בקליש בכדי לפקוד את קבר סבו של בעלי ז”ל-רבי ישעיהו וולטפראיד המקום מוזנח ומלוכלך לצערי.האוהל של הסבא גם..ערימת המצבות איומה.התפפללנו והזלנו דמעות .הלב נשבר ביחוד שכמה ימים מאוחר יותר פקדנו את קבר סבי בברטיסלבה וסבי השני בהונגריה-וץ שנקיים שמורים ומכבדים את המתים

  3. שלמי says:

    שלמי וצמחיהעציענמ עוצמחיהעציענמ

השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.