האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

דרמה על ציון רבינו עובדיה מברטנורא

‍‍ג סיון תשעא

הכוונה לציון צילום: חדשות 24

הכוונה לציון צילום: חדשות 24

דרמה על ציון רבינו עובדיה מברטנורא: מעט אחר חצות החלו צעירים ערבים לידות אבנים לעבר המתפללים • רק לאחר שהתפרשו על גגות הבתים, פתחו השוטרים את הכניסה לקבר

יקי אדמקר | בחדרי חרדים | 10:14 05/06/2011

מתפללים רבים נוהרים בשעות אלה לקברו של מפרש המשניות, רבנו עובדיה מברטנורא, לרגל יום ההילולא – סמוך ונראה לכותל המערבי ולבריכת השילוח.

למרות האזהרות הרבות שלא לעלות לציון במוצאי שבת, הגיעו אמש כ-1500 איש להתפלל על הציון. מעט אחר חצות, נזרקו אבנים לעבר המתפללים על-ידי תושבים ערביים.

כוחות המשטרה שחשו למקום חסמו את הגישה לציון.

רק לאחר שנערכו הכוחות במקום והתפרשו על גגות הבתים הסמוכים לאזור הציון, פתחה המשטרה את הקבר למתפללים וכאמור בשעה זו נוהרים רבים להתפלל על ציון הקבר.

לאחר שנים בהן לא בוצעה הדלקה מסורתית ביום ההילולא, לאור הספק האם אכן מדובר ביום ההילולא, הציעו עסקנים לחדש את המסורת, וככל הנראה כבר היום (א) תתבצע הדלקה מסורתית בהשתתפות קהל המתפללים.

סידורי גישה מיוחדים הוסדרו גם לנשים שברצונן לפקוד את הקבר.

מלבד זאת, בהתערבותו של שלמה רוזנשטיין, חבר המועצה ומחזיק תיק תחבורה ציבורית בירושלים, התחבורה הציבורית המובילה את העולים לציון – מתוגברת.

בנוסף, ´שאטלים´ יפעלו בכל שעות היממה ויסיעו הלוך ושוב את המעוניינים להגיע עד למערת הקבר.

כזכור, למרות שההילולא הייתה אמורה להתחיל במוצ”ש, ביקש הגר”ע יוסף מהעסקנים לדחות את תחילת ההילולא ליום ראשון, זאת כדי למנוע חילולי השבת של כוחות הביטחון.

יקי אדמקר, בחדרי חרדים 10:14 05/06/2011




השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.