האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

צרפת: עשרות מצבות נופצו בבית קברות יהודי

‍‍כג חשון תשעא

בית העלמין שהושחת Photo by: AP

בית העלמין שהושחת Photo by: AP

צרפת: עשרות מצבות נופצו בבית קברות יהודי

הידיעה מתפרסמת היום ב -YNET

השבועון “לה ז’ורנל דו דימנש” דיווח כי 49 מצבות נופצו בבית עלמין בצפון-מזרח המדינה. לפי ההערכה, כמה אנשים היו מעורבים במעשה, והמשטרה מנסה להתחקות אחר עקבותיהם

•   •   •   •  

הרימה ראש? עשרות מצבות נופצו בליל שישי בבית קברות יהודי בצפון-מזרח צרפת. כך דיווח היום (א’) השבועון הצרפתי “לה ז’ורנל דו דימאנש”. העיתון ציין כי לפחות 49 מצבות נופצו, אך לא נמצאו כתובות נאצה במקום.


בעיתון דווח כי עובר אורח שיצא לטייל עם כלבו בעיירה בר-לה-דוק, שבמחוז לַמוֹז, הבחין כי השער לבית הקברות היהודי פתוח. “מדובר בתושב המקום שגילה עירנות, משום שהשער לבית העלמין, שבו 126 קברים, סגור תמיד. האזרח הגיע לתחנת המשטרה ודיווח על כך. כוח משטרה יצא למקום ומצא כי 49 מצבות נותצו”, נמסר בעיתון.

עוד נכתב בעיתון כי “מדובר במצבות כבדות מאוד, שהוזזו ממקומן, נפלו ארצה ובשל כובד משקלן נשברו. אדם בודד לא יכול היה לחלל את בית הקברות, ולכן המשטרה מחפשת אחר מספר חשודים. המשטרה אספה ראיות במשך כל הלילה שבין שישי לשבת, ובכירה במשרד התובע הכללי של המחוז, זיידה מולאיי, נקראה למקום ועקבה אחר פעולות החקירה”

תובע המחוז, איב ברדרוק, מסר כי השלטונות מתייחסים בחומרה לאירוע ופתחו בחקירה נרחבת למציאת חשודים. המניע למעשה טרם הוברר.

בשנים האחרונות אירעו כמה וכמה אירועים של חילול בתי קברות יהודיים בצרפת. התקרית האחרונה אירעה בחודש יולי האחרון, אז נופצו 27 מצבות בבית הקברות היהודי בשטרסבורג.





השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.