האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

המערכה על חילול הקברים בנצרת

‍‍כד סיון תשע

בחפירות ארכיאולוגיות שמתבצעות בלב ליבה של העיר נצרת התגלו בית עלמין עתיק ומערות וכוכי קבורה יהודיים מלפני מאות שנים .

נתיב אקספרס www.dafhabait.co.ilכאמור לפני כמה שבועות הוחלט במשרדי רשות העתיקות לאשר את הבנייה ברחוב פאולוס במרכז העיר נצרת , מייד עם היוודע הדבר לאתרא קדישא, פתחו במשא ומתן אל מול משרדי הממשלה וח”כים בכירים מ- הסיעות החרדיות ועד ל- סיעות הערביות כאשר כל אחד מהצדדים מבטיח לפעול בנושא, לאחר בירור מקיף נוחכו חברי אתרא קדישא לגלות שהזמן חולף, ולא נעשה דבר אפקטיבי בכדי לעצור את העבודות בשטח. בצר להם, הם פנו למנהלים של חברת התחבורה “נתיב אקספרס” האחראים על הפרויקט בכדי להשפיע עליהם ולעצור את ההרס, כאשר בראש מעיינם, האפשרויות רבות ובתקווה שאפשר ליישם את התוכניות בצורה חילופית בלי צורך להרוס את מערות הקבורה, למרות כל הנסיונות להגיע להידברות, ולהיפגש עם מנהלי החברה, האחרונים לא טרחו בכלל להתייחס לכל הנושא כלל, ודחו כל הצעה להיפגש עם ראשי אתרא קדישא.

תחילת העבודות שהיו אמורות להתחיל היום בשעה שבע בבוקר, כאשר הגיעו ראשוני הארכיאולוגים נתקלו בצוות חרדי שהגיע מבעוד מועד בכדי להפריע בניהול החפירות וזאת בשל החילול וההרס שיתבצע במקום, מיד הם דווחו למשטרת מרחב העמקים על כך, ואלה לא חסכו בכוח משטרתי רב כאשר ככל הנראה כבר עמדו בהיכון ובזמן לא זמן הגיעו מתוגברים בכוחות יס”מ, לפזרם או לחילופין להביאם לבית המעצר, עם פרסום המודעה כבר עומד מספר העצורים על עשרים וחמש.

בין היתר אנו מדווחים שבשעות הלילה של מוצאי שבת, פגעו במכוניתו של ד”ר אבני מנהל תחום החפירות ברשות העתיקות, בסמוך לביתו שבמושב מכבים-רעות. .השמשה הקדמית נופצה, הצמיגים נוקבו, כמו כן מנעולי הרכב מולאו בדבק קשה, פצצת סירחון, למרות הכל אנו מאוד סקפטיים האם החבלה קשורה להערכות של העבודה בנצרת אמש?

נכון לרגע זה, נבדקת האפשרות האם זו היא פעולה חלקית מתוך רשימת המטלות שהציבו להם המבצעים, פעילויות מעין אלו שמשו היטב את ארגון “קשת” שגילה נחישות ותושיה בשיטות יצירתיות בכדי להראות את כוחם.

ביהדות החרדית אינם מתכוונים לשקוד על השמרים וכבר החלו בסבב התיעצויות בניהול המערכה הקדושה, מהנהלת “העדה” נמסר שככל הנראה כבר החל ממחר יופיעו באתר החפירות רבני העדה החרדית ובראשם הראב”ד שליט”א, בין היתר נלקח בחשבון איסור וחרם גורף על כל השירותיים שניתניים על ידי החברה “נתיב אקספרס”





השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.