האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

שופץ וחודש בית הכנסת נהר העדן מול ציון הרה”ק ר’ זושא מאניפולי זי”ע

‍‍א שבט תשף

לקראת יומא דהילולא רבה שחל ביום ב’ שבט, שופץ וחודש בית הכנסת ‘נהר העדן’ מול ציון קדשו של הרה”ק הרבי ר’ זושא מאניפולי זי”ע


חיים לייפר | צדיקים.נט | א׳ שבט תש״פ


אגודת ‘אהלי צדיקים – גדר אבות’ שיפצה מחדש את בית הכנסת הישן שהורחב לתפארה ומכיל 100 מקומות ישיבה | קבוצה גדולה מברכפלד ששהתה בשבת האחרונה באניפולי לקראת היא”צ, חנכה את המקום בתפילות הראשונות בין כותלי בית הכנסת החדש

 

בעיר אניפולי שבצפון-מערב אוקראינה, נשלמות ההכנות האחרונות של אגודת ‘אהלי צדיקים – גדר אבות’, לקראת הגעתם של המוני חסידי ואנשי מעשה בשבוע הקרוב להתפלל על ציון קדשו של הרה”ק הרבי ר’ זושא מאניפולי זי”ע, לרגל יומא דהילולא רבה שחל ביום ב’ שבט תק”ס, כאשר השנה ימלאו 220 שנה להסתלקותו.

מתחם קברי הצדיקים באניפולי, שם טמונים המגיד הק’ ממעזריטש זי”ע, הרה”ק הרבי ר’ זושא מאניפולי זי”ע והרה”ק רבי יהודה לייב הכהן זי”ע, מופעל משך כל ימות השנה על ידי אגודת ‘אהלי צדיקים – גדר אבות’, המשמרת את המקום הקדוש ברוח ובגשם, כאשר לצד שמירה הדוקה 24 שעות ביממה והגשת כיבוד קל ושתיה קרה וחמה לכל הבאים להתפלל על קברי הצדיקים בכל עת ובכל שעה, עומדים לרשות המתפללים מקוה מפואר וכן חדרי אירוח המכילים עשרות מיטות לאורחים הבאים לשהות בצל הצדיקים.

בתקופה האחרונה שיפץ יו”ר האגודה הרב ישראל מאיר גבאי שליט”א את בית הכנסת ‘נהר העדן’ השוכן מול ציוני הצדיקים הקדושים, שם התקיימו התפילות בימות החול ובשבתות בהן שהו אורחים באניפולי. לאחרונה, לאור הצפיפות במקום ונזקי החורף והקיץ שפגעו במבנה הישן, הוחלט לשפץ ולחדש את בית הכנסת, על מנת להרחיבו על פני השטח הצמוד, וכעת הוא מכיל מאה מקומות ישיבה בהרחבה.

בימים אלו לקראת יומא דהילולא רבה, נשלמת מלאכת בניית בית הכנסת באניפולי על ידי הפועלים המועסקים באגודת ‘אהלי צדיקים – גדר אבות’, כאשר בשבת האחרונה פרשת וארא מברכין חודש שבט, שהתה קבוצת אברכים מברכפלד במתחם הציונים הקדושים באניפולי והם חנכו את בית הכנסת החדש בתפילות הראשונות בהיכל בית הכנסת שעדיין אינו מוכן סופית.

הרב ישראל מאיר גבאי יו”ר האגודה: “כמו בכל שנה נקדם בס”ד את פני האורחים הבאים להתפלל על ציון הקודש של הרבי ר’ זושא מאניפולי בימי היארצייט, בכיבוד קל ובשתייה קרה וחמה שיעמדו לרשות הציבור בחדר האוכל, הצמוד למקווה שהקמנו במתחם. מצידו הימני של המבנה בנינו מרפסת כהנים מפוארת ורחבה, תרומת ידידנו הדגול ר’ שלמה יצחק כהן שיחי’ מב”ב.

“השנה אנו נערכים לסיים את שיפוצו של בית הכנסת ‘נהר העדן’ שבנינו לפני שנים מול ציוני הצדיקים, אך לנוכח הצורך הדחוף להרחיב את המקום, שיפצנו את בית הכנסת והכפלנו את שטחו, וכיום הוא מכיל 100 מקומות ישיבה לרווחת המתפללים. בבית הכנסת החדש יצרנו שני פתחים, אחד לגברים ואחד לנשים, ואנו מקווים בע”ה לסיים את השיפוץ בחודשים הקרובים, לחן לכבוד ולתפארת”.

המבקרים באוהל ציוני הצדיקים באניפולי ייחשפו למצבות החדשות שהוקמו לאחרונה על ידי אגודת ‘אהלי צדיקים – גדר אבות’, על קברי המגיד הק’ ממעזריטש והרבי ר’ זושא מאניפולי, לאחר שנמצאו הנוסחאות המדויקים שהיו על מצבות הקודש לפני מלחמת העולם השניה, שאז נחרבו הקברים ונהרסו האוהלים באניפולי.

“בימים האחרונים הוספנו לשפץ גם את מצבת הרה”ק רבי יהודה לייב מאניפולי זי”ע”, מציין הרב ישראל מאיר גבאי בשביעות רצון, “ובכך השלמנו את מלאכת שיפוץ קברי הצדיקים בתוך האוהל הק’ באניפולי, שצדיקים הפליגו בגודל קדושתו ומלפנים היו נוהגים שלא להיכנס לתוכו עם נעליים ואף טבלו במקווה לפני העלייה לציונים הקדושים”.  

category_sticky_post: 0





השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.