האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

בית המשפט בז׳יטומיר הטיל קנסות כבדים על אנטישמיים

‍‍יב חשון תשף

בית המשפט באוקראינה הטיל עונשי מאסר כבדים לגויים שגרמו למות הרב מנחם מנדל דייטש, לאחר שאלה הואשמו בהריגתו


חיים לייפר | צדיקים.נט | י״ב חשוון תש״פ


בית המשפט בז׳יטומיר שבאוקריינה הטיל בערב שבת עונשי מאסר כבדים על 4 אנטישמיים שתקפו באלימות קשה את הרב מנחם מענדל דייטש לפני כשלוש שנים בשעה ששדדו אותו וגרמו למותו

שתי מבוגרים נידונו ל-9 ו-11 שנה, במקביל שני צעירות שהיו קטינות בזמן האירוע, נשלחו ל-7 שנות מאסר. כמוכ הוטל קנס בסך 15 אלף שקל על התוקפים, שיועברו למשפחתו של הרב דייטש.

כפי שדיווחנו, הרב דייטש הוכנס לניתוח חירום באוקראינה, ולאחר שייצבו את מצבו הרב הוטס ארצה כשמצבו יציב. עם נחיתתם בארץ, הובהל הרב לבית הרפואה שיבא ב’תל השומר’.

במקביל נעשו פעולות נמרצות בזיטומיר כאשר לאחר כשבועיים של חקירה המשטרה המקומית בז’יטומיר, עצרה ארבעה בני אדם בחשד שתקפו באכזריות את הרב מענדל דייטש. וכאמור אמש נקבע עונשם.

על פי החשד, ככל הנראה שיכורים אנטישמיים שהבחינו ברב דייטש בתחנת הרכבת המקומית, התנפלו עליו והיכו אותו עד זוב דם ועילפון, ואף שדדו אותו.

מחקירת המשטרה עולה כי הרב דייטש נשא עימו טלפון סלולרי יקר וסכום כסף גדול שנגנבו על ידי התוקפים. ולאחר חצי שנה שבה היה הרב דייטש מאושפז, הוא נפטר מפצעיו כשהוא בן 64.

הרב דייטש התגורר בישראל והתארח רבות בקהילות חרדיות באוקראינה, שם הוא סייע לבני הקהילה. בנוסף, הרב דייטש שימש שליח חב”ד שנים רבות בצרפת, בנוסף לכך מוכר כאחת הדמויות הפעילות בקבר בעל התניא בהאדיטש – שם הוא היה נוהג לשהות מספר פעמים בשנה, ולשמש כרוח החיה במקום.

category_sticky_post: 0





השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.