האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

קריאות לעזרה לטובת הצלת בית הכנסת בעיירה פידהייצה

‍‍יד אב תשעט

במהלך העבודות במקום לפני כעשור, הפנה ראש העיר המקומי את תשומת ליבו של הרב ישראל מאיר גבאי לבית הכנסת במקום, שהוא הבניין העתיק ביותר בפידהייצה ונמצא במצב קשה מאד, כאשר הגג שבור והמבנה העתיק ששיני הזמן נגסו בו הולך ומתפורר. ראש העיר סיפר כי רצונה של העירייה לשחזר ולשקם את בית הכנסת, אך אין להם את האמצעים הדרושים לצורך שיקומו והצלתו של בית הכנסת הישן.

כמו בכל פעם, נענה הרב ישראל מאיר גבאי גם לבקשת העירייה ושיפץ את בית הכנסת בפידהייצה מבית ומחוץ, התקין סורגים על החלונות כדי שהמקום יהיה שמור מהמזיקים וכן הורידו את העץ הגבוה שצמח על גג בית הכנסת. בביקורו בשבוע האחרון בפידהייצה, גילה הרב גבאי כי הגשמים העזים שירדו במקום בחודשים האחרונים, הפילו חלק מהגג של בית הכנסת והמים חודרים פנימה ומציפים את המקום.

הרב ישראל מאיר גבאי ביקש למסור בשם אגודת ‘אהלי צדיקים’: “טיפלנו במסירות ובנאמנות בכל הנוגע לשיפוצו ושימורו של בית הכנסת העתיק בפידהייצה, מקום מקודש זה מאות שנים שהתפללו בו גדולי עולם ומצוקי ארץ, אך לנוכח המצב הנוכחי בו שוב עומד בית הכנסת בבושת פנים ובהצפות מפני הגשמים עם גג שבור בחלקו, אנו פונים בזאת לנדיבי עם ולארגונים עולמיים המטפלים בבתי כנסת עתיקים באירופה, שיבואו לעזרתנו לשיפוץ ושיקום בית הכנסת, ובוודאי יהיה שכרם רב מאד מן השמים”.

category_sticky_post: 0





השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.