האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

ווילנא בעקבות קראקוב: נסגר בית הכנסת העתיק בווילנה

‍‍ז אב תשעט

בוועידת רבני אירופה תוקפים: הסיבה לסגירת בית הכנסת היא אנטי דתית ולא קשורה לטעמי ביטחון כלל


חיים לייפר | צדיקים.נט | ז׳ אב תשע״ט


‘ועידת רבני אירופה’ תקפו בזעם את סגירת בית הכנסת הגדול בוילנא, ודוחים

(wikipedia-Magister)בית הכנסת הגדול ב-וילנה מתוך

מכל וכל את טענות ראש הקהילה היהודית כביכול הסיבה לסגירה היא חשש ביטחוני.

בהודעה שפרסמה הועידה לתקשורת נאמר כי “הסיבה לסגירת בית הכנסת היא: מי שעומדת בראש הקהילה, שבכל עברה נוהגת בשרירות לב ובהתנכלות לכל הקדוש והיקר לקהילה היהודית בוילנא ולעם היהודי בכלל”.

‘קוקליאנסקיה ראש הקהילה היא אשה אנטי דתית, שלא אפשרה לתקן את המקוה בוילנא על חשבון הועידה, בגלל ״שאינה רוצה חרדים בוילנא…״.

“הגיברת הפסיקה את ההעסקת שלוש רבני הקהילה אחרי שהביעו את אי שביעות רצונם מההסכם שחתמה הקהילה עם השלטונות לגבי בית הקברות העתיק. יצוין, כי ההסכם על מרכז הספורט שעל מתחם בית הקברות ההיסטורי שבו היו קבורים הגר”א מווילנא ועוד נמצא בסימן שאלה”.

“לצערינו, אנו סבורים שהגב’ הנ”ל שעצם היותה נשיאת הקהילה נמצא בהליך משפטי, רק חיפשה סיבה כדי לסגור את בית הכנסת היחיד הפועל בעיר וילנא ובימי בין המיצרים ערב תשעה באב.

לקהילה יש משאבים רבים מההכנסות מבניינים רבים שהושבו לקהילה בכדי לספק שירותי שמירה נאותים”, תוקפים בחריפות בועידת רבני אירופה ומסיימים בקריאה “לפתוח שוב את שערי בית הכנסת והגן. לאפשר לנו לתקן את המקוה ולתת שירותי דת לתושבי וילנא הזקוקים לכך”.

כזכור, בית הכנסת בבירה וילנה ומטה הקהילה היהודית נסגרו הלילה (רביעי) בעקבות איומים, כך הודיעו מנהיגי הקהילה היהודית בליטא.

לאחרונה, הסירו הרשויות במדינה לוח זיכרון לבכיר ליטאי ממלחמת העולם השנייה – ג’ונאס נורייקה, שהוצב בבניין הספרייה במרכז העיר, וזאת בהוראת ראש העיר, רמיגיוס סימסיוס, שהסביר כי נורייקה תמך בהחלטת הנאצים להקים גטו ליהודים ולבזוז את רכושם. יש לציין שהצעדים הללו גרמו לזעם נגד הקהילה היהודית ופוליטיקאים מקומיים וליבו את הזעם נגד היהודים.

בהודעת הקהילה נאמר כי “הקהילה היהודית הליטאית קיבלה שיחות טלפון ומכתבים מאיימים בימים האחרונים, באווירת המתיחות וההסתה הגוברת, לא לקהילה היהודית ולא לבית הכנסת בוילנה יש את האמצעים להבטיח את ביטחונם של המבקרים, בהם ניצולי שואה ומשפחותיהם”.

category_sticky_post: 0





השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.