האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

מדאיג: כל שבועיים מחולל בית קברות במדינה

‍‍ז אב תשעט

האנטישמיות בגרמניה מדאיגות ביותר, בשנה האחרונה חוללו כ-30 בתי עלמין, כאשר מתוכם רק 3 פוענחו


משה מושקוביץ | צדיקים.נט | ז׳ אב תשע״ט


מבדיקות שערכו במרכז למאבק באנטישמיות בגרמניה, עולה שאחת לשבועיים ישנה פגיעה בבית עלמין במדינה.

בעיתוןטאג־שפיגלדווח, שבשנה האחרונה בוצעו עשרים ושבע התקפות על בתי קברות יהודיים, כשהמשטרה הצליחה לפענח רק שלושה מקרים, לעומת תקיפות על מרכזים יהודיים ובתי כנסת נספרו עשרים ואחת התקפות, כאשר רק חמישה מקרים המשטרה איתרה את הפושעים.

מר יוזף שוסטר נשיא המועצה המרכזית של יהודי גרמניה, הגיב: למרבה הצער, מקרי חילול קבועים של בתי קברות יהודיים, וכן התקפות על בתי כנסת, בגרמניה הפך לדבר שבשגרה באופן יומיומי“. על פי המשוער, הדבר אינו ידוע לאזרחים רבים שאינם יהודים.

גרמניה איננה רשאית להתרגל למצב זה כאל מצב נורמלי“, הדגיש שוסטר.

מר שוסטר מוסיף ואומר באופן חד משמעי: על מנת שניאבק באנטישמיות באופן תכליתי ומתמשך יותר, ישלהנהיג באופן כללי יותר עמדות דיווח ברמה מקומית נגישה, וכן לנהל סטטיסטיקה משטרתית יותר מובחנת“.

הביקורת על הסטטיסטיקה מתייחסת למאזנים שנערכים במשטרה בנוגע לפשיעה אנטישמית בכללה. רוב העבירות הפליליות מיוחסות לימין הקיצוני. מנקודת ראותם של המועצה המרכזית וכן של מוסדות יהודיים נוספים, המשטרה מתקבעת בחקירות שלה מהר מדי על עבירה של אנשי ימין קיצוני, ומתעלמת מחשודים במעשה מחוגי המהגרים ושונאי יהודים נוספים

מר שוסטר שוב חוזר ואומר: ״אסור שגרמניה תתרגל או תשלים עם המצב הזה. זה לא נורמלי. המשטרה צריכה לתגברר את האבטחה על בתי הקברות היהודיים וגם לדאוג להעביר ולהבהיר לציבור שהפוגע בהם – ייענש”.

יש לציין שמאז שנות 2000 נרשמו למעלה מ-750 מקרים בהם חוללו בתי עלמין יהודיים, כאשר בחלקם מדובר בונדליזם קשה במיוחד.





השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.