האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

תגלית בלוקאטש, אוקראינה: נחשף קברו של הגה”ק רבי צבי הירש ליברמאן זי”ע בעל ה’חמדת צבי’

‍‍כה תמוז תשעט

לוקאטש, אוקראינה: נחשף קברו של הגה”ק רבי צבי הירש ליברמאן זי”ע בעל ה’חמדת צבי’


חיים לייפר | צדיקים.נט | כ״ה תמוז תשע״ט


 תגלית חשובה בעיירה לוקאטש באוקראינה: קברו של הגהק רבי צבי הירש ליברמאן זצוקל, התגלה בשבוע האחרון על ידי הרב ישראל מאיר גבאי, יור אגודת אהלי צדיקים, שביקר במקום לפני מספר שנים וגילה את שטח בית הקברות חרוש ומוזנח, אך לאחר בירורים מקיפים אצל נציגי העירייה נשלח אל אחד מזקני לוקאטש שעוד זכר את בית העלמין עומד על תילו עם מאות מצבותיו, והצביע על מבנה אבנים בצידי השדה שהוא הזכר היחיד שנותר לפליטה מבית קברות זה. 

בדיקה קצרה העלתה כי למרבה ההפתעה מדובר בלא אחר מאשר מבנה האוהל של המרא דאתרא בלוקאטש משך שנים רבות, הגהק רבי צבי הירש ליברמאן זצוקל, שמפורסם בספריו הבהירים על השס ועל כל מקצועות התורהחמדת צבי‘. 

על שער ספרוחמדת צבינכתבו עליו תוארים מופלגים כמו: צבי תפארת גאון עולם, גדול ומפורסם היה בדורו ואחריו כמוהו לא קם, שר התורה סיני ועוקר הרים, קל כצבי גיבור כארי מלחמה של תורה להקים, צבי לצדיק יסוד עולם המפענח נעלמים, ומאיר לארץ ולדרים, אבי רכב ישראל ופרשים.

הגהק החמדת צביזצוקל התפרסם גם בעקבות הבטחתו המופלאה לכל מי שיסייע ביד צאצאיו להדפיס את ספריו, כפי שציווה את בניו בצוואתו קודם פטירתו בדברים נפלאים: “אהוביי בניי, חזקו ואמצו לבבכם לשמור פקודתי להפיץ ענן אורי על פני תבל, כי בדרא בתראה בעקבתא דמשיחא תחזור עטרת התורה ליושנה וכו‘, ובטוחני בחסדו יתברך שמו שיהיו תלמידי חכמים נהנין לאור חידושיי, כי תהלה לקל מקום הניחו לי מן השמים להתגדר בם, והנה צנא מלא ספרא אשר אניח אחרי למורשה, הם יהיו לכם לעזר הדפסת ספריי  אמר עם הספר, בחנוני נא  אם לא תפתח לכם ארובות השמים, להריק לכם ברכות עד בלי די. ואף כל המסייע, הן בגופו הן במאודו למלאכת שמים הלזו, יהיה איש מצליח, עתיר נכסין, קרנו תרום בכבוד, ויזכו לראות בנים ובני בנים עוסקים בתורה ובמצוות על ישראל שלום“. 

הרב ישראל מאיר גבאי שכאמור חשף את התגלית החשובה, מיהר לרכוש את המבנה בלוקאטש לקראת שיפוצו מחדש והקמת אוהל ראוי ומכובד לגאון ישראל ותפארתו, שמשך שנים רבות לא נודע מקום קבורתו.

בשבוע האחרון, עת הגיעו עשרות מתפללים לעיירה לודמיר להשתטח על ציון קדשו של הרהק רבי שלמה מקארלין זיע בכב תמוז, המשיכו לתפילת רבים בלוקאטש הסמוכה ולהתפלל בפעם הראשונה על קברו של בעל החמדת צביזצוקל.

יצוין כי לוקאטש היא עיר הולדתו של המגיד הק ממעזריטש זיע וכיהנו בה כל השנים רבנים ידועי שם וקדושי עליון.

category_sticky_post: 0





השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.