האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

המסע לפוריסוב: הילולת הרבי יהושע אשר מפוריסוב זצוק״ל

‍‍כג אייר תשעט

קבוצה גדולה של חסידים ואנשי מעשה מהארץ ומחו”ל תמריא לפולין לקראת הילולת הרה”ק רבי יהושע אשר מפוריסוב זי”ע, בנו של ה’יהודי הקדוש’ מפשיסחא זי”ע החל ביום כ”ה אייר


משה מושקוביץ | קברי צדיקים | כ״ג אייר תשע״ט


ר דוד זינגער שעושה רבות למען קברי ישראל, נתקל בבית העלמין ובאורח פלא כילה את הציון הק’ בשדה חרוש, עם תחילת המחקר בהתבסס על העוגיות שונות בצירוף עדויות של זקני המקום, ובעזרת מכשור חדיש התגלה מקום הציון, המדוייק וכן יסודות האוהל החלו בבנית האוהל ושיקומו, ומני אז המקום הפך לאבן שואבת לרבים הבאים לפקוד את ציוני הק’ בפולין.

ישתטחו על ציון בנו הרה”ק רבי יעקב צבי מפוריסוב זי”ע בעל ה’עטרה לראש צדיק’,

סעודת ההילולא תיערך מחר בערב ליל ההילולא באחד האולמות שבעיר פוריסוב.

בהמשך המסע, יפקדו את ציונם של הרבניות שיינדל אשת היהודי הקדוש )בזיוו”ש(, והרבנית לייצא ע”ה אשת הס”ק מפאריסוב זי”ע הטמונות בעיר זעליחוב.

בהמשך יגיעו המשתתפים לעיר אוטבוצק שם טמונים ר׳ יהושע אשר מפאריסוב אטוואצק זי”ע, והרה”ק רבי שמואל מרדכי מפאריסוב פאליניץ זי”ע, אשר נתגלה לפני כשנתיים ע”י מכון ‘בית פוריסוב’.

בסיום המסע יגיעו המשתתפים לעיר קורטשוב, מקום מנוחת בנו הרה”ק רבי מאיר שלום מקאלושין זי”ע, אשר אותר ע”י המכון, ובהמשך יגיעו לוורשא שם טמונים הרה”ק מפאריסוב וורשא זי”ע, והינוקא קדישא רבי מאיר שלום מפוריסוב .

.לפי התוכנית יפקדו את ציון קדשו של אבי השושלת מרן היהודי הק’ מפשיסחא זי”ע הטמון בעיר פשיסחא.

בהמשך יפקדו חברי הקבוצה את ציון קדשם של הרה”ק מראדושיץ זי”ע הטמון בעיר ראדושיץ, וכן בביה”ח שבקראקא ולובלין שם טמונים גדולי וצדיקי עולם זי”ע, ובסיום המסע יגיעו להתפלל על ציון קדשו של הרה״ק רבי אלימלך מליזענסק

scaip_prevent_shortcode_addition:

category_sticky_post: 0





השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.