האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

מחובר לטהור: גיוס המונים לטובת בית העלמין בסטרעטין

‍‍ו אייר תשעט

הושלמו ההכנות לקראת יומא דהילולא קדישא של ה’צדיק דמעיקרא’ מסטרעטין זי”ע


משה מושקוביץ | קברי צדיקים | ט׳ אייר תשע״ט


משלחת מצאצאי בית סטרעטין יעלו לציונו הקדוש בבית העלמין בסטרעטין שבאוקריינה, ויתפללו לישועת כלל ישראל ביומא דהילולא קדישא – י”א אייר הבעל”ט

בהנהלת אגודת ‘בוני סטרעטין’ מציינים בסיפוק רב על סיום ההכנות לקראת מסע הקודש ‘א נסיעה קיין סטרעטין’ לקראת יומא דהילולא קדישא דמרן רבינו הקדוש, ה’צדיק דמעיקרא’ רבי יהודה צבי מסטרעטין זי”ע, אבי שושילתא קדישתא דבית סטרעטין.

קהילה קדושה סטרעטין שמנתה לפני השואה אלפי בתי אב, כמעט ונכחדה, אך כיום ישנם למעלה משלושת אלפי בתי אב המפוזרים בעשרות ערים וקהילות קדושות, וכולם צאצאים לאותו עיר וקדיש מענקי הרוח שבאותו הדור.

מאז נתייסד ה’איגוד’ לפני שלוש שנים, טרחו מנהליה להגיע לכל הצאצאים, ולספר להם אודות זקניהם הקדושים שהעמידו חמה בקומתן והאירו לכל העולם בתפילתם ובעבודת קדשם. אף לקראת חג הפסח שעבר עלינו לטובה, קיבלו אלפי צאצאים ותלמידים חוברת מהודרת שהו”ל בהדר על ידי הנהלת ה’איגוד’ ובו דברי תורה מרבוה”ק זי”ע, לצד סקירה על פעלי האיגוד בשנים האחרונות.

גולת הכותרת של פעילויות ה’איגוד’ הינה הנסיעה ההיסטורית לעיירה ‘סטרעטין’ שהתקיימה לראשונה בשנת תשע”ז, ההדים העצומים והמשוב החמים שקבלו המנהלים לא הותירו ספק בנחיצותו, ואף השנה החליטו על נסיעה שכזו, אם כי הפעם לא התבצע פרסום מאחר וכל המקומות נתפסו מיד.

לאור הביקוש הוסיפו ב’איגוד’ להזמין מקומות נוספים ועדיין ניתן להצטרף לנסיעה הקד’, להתפלל לישועה פרטית בתוך כלל ישראל. וכפי שרבים מעידים על שראו ישועות מעל לדרך הטבע שנעשה על ידי תפילה מעומק הלב על הציון הקדוש.

השנה, אחר שהביזיון הנורא בו עומד בית העלמין בסטרעטין נודע לכל, כאשר רק לאחרונה שכן ערל החליט להרחיב את שטח המרעה לבהמותיו על שטח בית העלמין, ראו ב’איגוד’ את הנחיצות לשנס מותניים לפעול ביתר שאת לגידור המקום ולפרוס מרבדי זפת לשבילים נוחים לכניסה, ובכך להציל את בזיון בית העלמין בק’ בסטרעטין.

“המצב של בית החיים נמצא במצב נוראי” אומר הרב פישל ברנדוויין שליט”א, יו”ר ה’איגוד’, לפני עשרות שנים נבנה האוהל על קברם של רבוה”ק, ומאז לא נעשה דבר. בית החיים עומד שמם, בלי גידור ובלי שום סממן שכאן זהו בית הקברות. חייבים להציל את המקום בו נקברו אלפים מאחינו בני ישראל ובראשם מרנן רבותינו הק’, מרן הצדיק דמעיקרא מהרי”צ מסטרעטין זי”ע ובניו הקדושים מרן רביה”ק רבי אברהם מסטרעטין זי”ע ומרן רביה”ק רבי אליעזר מאזיפולי זי”ע.

לקראת יומא דהילולא שיגרו מנהלי ה’איגוד’ פנייה נחוצה לכל אלפי צאצאי רבוה”ק, להשתתף במגבית ‘מחובר לטהור’ בכדי להציל את בית החיים. למותר לציין הזכות הכבירה בלהציל את מקום מנוחותם של קדושי עליון, לצד ברכה נדירה המופיע בספה”ק  ‘דגל מחנה יהודה’ בו הבטיח מרן רביה”ק הצדיק דמעיקרא זי”ע ש”יהפוך את העולם לכל מי שיסייע לי ולצאצאי עד סוף כל הדורות”.

לתרומות אנא הקישו כאן

כמו כן כל התורמים יזכו להזכרת שמם על ציון קדשו ביומא דהילולא, על ידי חשובי נכדי רביה”ק.

ניתן להעביר שמות לתפילה ולפניות בכל נושא ל’איגוד’ בטלפון 02-567-70-80 ובדוא”ל [email protected]

זכותם הגדולה תגן עלינו ועל כל עמו בית ישראל.

scaip_prevent_shortcode_addition:

category_sticky_post: 0





השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.