האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

אהל קברו של הרה”ק רבי וואלף מסטריקוב בעל ה’זר זהב’ זי”ע נחשף

‍‍כג חשון תשעט

הושלמה סדרת הגילויים המרעישים בבית העלמין בסטריקוב: אוהל הרה”ק רבי וואלף מסטריקוב בעל ה”זר זהב” נחשף במקומו המדוייק, בהמשך לשיתוף הפעולה מצד מכוןאור הגנוזוהועד הפועל העולמי של אגודת ישראל

 


חיים לייפר | קברי צדיקים | כ״א חשוון תשע״ט


המאמצים הכבירים לחיפוש ואיתור מדוייק של אהלי הצדיקים בסטריקוב, הסתיימו השבוע בצורה פלאית, ובסייעתא דשמיא שליוותה את העוסקים בכך על כל צעד ושעל.

כפי שהתפרסם בעבר, הצליחו שליחי מכון אור הגנוז בהשתדלות הועד הפועל העולמי, למצוא את שרידי אהלו של הרהק רבי פישל מסטריקוב. הדבר נעשה לאחר מציאת צילומי אויר יחודיים שהשיג הרב שמחה קלר שליטא, ועל פיהם נערכו החפירות הראשונות.

משכך, ולאחר שצאצאי הרהק רבי וואלף מסטריקוב פנו להמשיך בעבודת הקודש, נסעו חברי המכון במשלחת למקום בית הקברות המוזנח, תוך כדי שהם מסכמים עם הרב קלר להביא את צוות העובדים שיעבדו תחת פיקוחם והשגחתם.

הרהק רבי וואלף מסטריקוב, היה בנו של הרהק רבי אברהם מטשכענוב זיע שהיה מגדולי דורו, ונערץ על כל גאוני וצדיקי הדור. הרהק מטשכענוב היה אביהם של הרהק רבי בעריש מביאלא אבי שושלת סטריקוב, רבי יעקב מיעזוב ועוד. הבן הבכור היה רבי זאב וואלף, מגדולי תלמידי הרבי מקוצק זיע, נהג את נשיאותו בעיר סטריקוב, שם התגורר מאז בואו בבית חותנו הרב רבי זאנוויל ממשפחת וינר המפורסמת.

כסופם הטראגי של יהודי פולין, וכחילולו של כל בית העלמין בסטריקוב חולל גם אהלו הקבמהלך המלחמה ולאחריה, ולא נודע מקומו. המקום סמוך ונראה למפעל ענק של חומרי בניה ובמשך השנים הצטברו כמויות אדירות של פסולת בניה וחול וכיסו את כל שטח בית העלמין. (בתמונה המצורפת ניתן לראות את הסמיכות המחרידה לשטח שהולאםעי המפעל, ועל הנס שבהצלת המקום ברגע האחרון).

אם לא הייתי רואה זאת בעיני, לא הייתי מאמיןסיפר אחד מחברי המשלחת. “היה נראה כאילו הצדיקים עצמם פועלים עבורינו בשמים שנמצא את המקום המדוייק ללא שום ספק.

מיד כאשר הגענו למקום, ראינו את הסימונים שנעשו על פי צילומי האויר. המקום היה עמוס בלכלוך ופסולת בניה, ולא ניתן לחלום היה כי ניתן יהיה למצוא משהו.

למרות זאת הגיעו למקום כלי החפירה המיוחדים (וגם זה בדרך ניסית שאין כאן המקום להאריך), והחלו בזהירות רבה להוריד את השכבה העליונה המכסה את פני הקרקע. לא עברו רגעים אחדים, והתבררה מידת אמינותם של הסימונים בעקבות צילומי האויר. הטרקטור נתקל ביסודות אהל והפסיק מיד את פעילותו. כאן החלו הפועלים להמשיך להסיר בזהירות את שכבת הקרקע, ובמקום התגלה יסודותיו של האהל הקמארבעת צדדיו.

בהמשך, התגלתה הפתעה נוספת, כאשר נחשפה הרצפה שכוסתה אף היא בחול, ומקום הציון שעמד במרכז האהל, מסומן בדיוק נמרץ (כפי שלמשל מצאו בציונים הק במקומות נוספים בפולין). המומחים שהגיעו למקום אמרו שבאופן חד משמעי סוג הבניה והיציקה הם משנים יותר מאוחרות, דבר שאכן לא נמצא באהלו של הרהק רבי פישל שנפטר כשבעים שנה לפני רבי וואלף זיע.

כעת מתכננים במכון להמשיך עם בניית האהלים, כראוי לכבודם של צדיקים. זכותם יגן עלינו. לבירורים בכל נושא המציאה והבניה וליצירת קשר ניתן לחייג למספר 0772520392 או לכתובת המייל [email protected]

scaip_prevent_shortcode_addition:

category_sticky_post: 0





השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.