האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

היערכות לקראת הילולת האור החיים הקדוש

‍‍יג תמוז תשעח

אמש נערכה ישיבת היערכות לקראת הילולת האור החיים הק’ בראשות סגן ראש העיר הרב יוסף דייטש, הישיבה שנערכה בלשכת תת ניצב תורגמן מפקד מרחב קדם במשטרת ירושלים, ובהשתתפות הסגל הבכיר של מרחב קדם, סוכמו הפרטים אחרונים לקראת הילולת בעל אור החיים הקדוש בהר הזיתים.


משה מושקוביץ | קברי צדיקים | י״ג תמוז תשע״ח


הרב הלל הורביץ מנהל מועצת בית העלמין הציג את היערכות משרדו, הרב בן ציון קופרשטוק מהעסקנים הוותיקים והמארגנים את הילולה סקר את הפעילות הנוספת של היערכויות השונות והתיאומים הרבים, בין היתר הציגו השניים את תכנית דרכי הגישה החדשים שהוכשרו במיוחד לאור הוראת הרבנים לחזק את גדרי הצניעות, וכן את יוזמת הגשר החדש שנבנה לגברים שיוביל את הציבור עד למקום הציון, זאת בנוסף לגשר שנבנה בשנים האחרונות לציבור הנשים, זאת על אף הקושי הכרוך בדבר, מלבד היותו על הר הזיתים, הרי שהעסקנים נתנו את ליבם לבל יתעוררו בעיות בתחום החיטוטי שכבי.

מהמשטרה נמסר כי בחלקת הקבר שבתחתית הר הזיתים,  לא תותר כניסת כלי רכב, הציבור מתבקש להיערך בהתאם ולהשתמש באמצעי התחבורה הציבורית שיתוגבר באופן שוטף על מנת להקל מהציבור.

כפי שדווח כבר, בצד הלוגיסטי נבנתה הצללה והותקנה מערכת תאורה נרחבת, ברזיות למי שתיה מלבד המפעל הקדוש של ר׳ שלמה רובין שלהם כבר מסורת בת עשרות שנים להרוות את צמאונם של אלפי העולים בשתיה קרה.

סגן ראש העיר הרב יוסף דייטש שעמד בראש כל התיאומים הודה לכל המשתתפים העוסקים במלאכה וסיכם: “אנו תקוה ותפילה שההיערכות המקסימלית אכן תיתן את אותותיה להצלחת קליטתם של אלפי העולים להשתטח על ציון הק’, כשאנו רואים בכל שנה ושנה עליה ניכרת בכמות של יהודים מכל קצות הארץ והעולם המגיעים לציון הקדוש בהר הזיתים, זה חלקנו מכל עמלנו”. הכניסה לגברים תתאפשר רק באמצעות הגשר החדש כאשר היציאה תהיה במעבר הישן שבמדרגות המובילות מהציון. המארגנים מבקשים להישמע להוראות הסדרנים.

מערך הנסיעות: השנה הורחבו שעות פעילות קו 51 א’ שיתוגבר ויחל לפעול בליל ההילולא מהשעה 6 בערב עד השעה 2 בלילה, וביום ההילולא מהשעה 10 בבוקר ועד השעה 12 בלילה.

scaip_prevent_shortcode_addition:

category_sticky_post: 0





השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.