האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

בעקבות חילול בית העלמין פוטר האחראי לשימור העיר

‍‍י טבת תשעח

לאחר שבועיים מאז חולל בית הקברות היהודי בעיר סמיאטיץ’ ונחפר בכדי לבנות במקום תחנת חשמל ומגרשי חניה, פוטר מתפקידו האחראי על השימור העירוני בעיר, אנדז’יי נובאקובסקי, זאת בעקבות דרישת האחראי הלאומית על השימור בפולין.

משה מושקוביץ | קברי צדיקים | י׳ טבת תשע״ח

בצמוד לגדר המקיפה את בית הקברות היהודי בעיר, ועצמות ושרידי האדם התגלו באזור, פתחה התביעה המחוזית בחקירה, זאת לאחר שהתברר כי האחראי נובאקובסקי וצוות העובדים שעסק בחפירה הוציאו אותם מהקברים והותירו אותם מוטלים על ההדמה.

הרב מרדכי שודריך אמר בתגובה כיהשלטונות אכן הבטיחו וקיימו. יש בנקיטת צעד שכזה משום הבעת עמדה של השלטונות להתייחס בחומרה רבה ובמלוא החריפות לחילול קברים בפולין.

אני מאוד מקווה שיתר 13 הממונים ילמדו לקח חשוב ולא נראה כאן לעולם שוב חרפה שכזו. לא מדובר בנקמה אלא במסר חשוב ואפילו קריטי לשמירה והגנה על בתי העלמין היהודיים ברחבי פולין“.

יש לציין שהשטח בו נערכו החפירות היוו כבר בעיות בעבר היה בעבר כאשר חלק מבית הקברות היהודי של העיירה סמיאטיץ‘, בשנות השבעים הועלם כל השטח עי הקומוניסטיים, מעבר לכך לפני מספר שנים ביקשו לבנות במקום תשתיות עבור חברת טלפון, אולם בס״ד ברגע האחרון הצליחו לעצור את העבודות.

עתה החליטו יזמים מקומיים להמשיך את העבודות במקום לא אישורי בנייה מהרשויות.

לאור זאת נפגש הרב שודריך עם כל הגורמים הרלוונטיים שהבטיחו כי לא יעברו על כך לסדר היום, וכל האחראים לזה ישאו באחריות מלאה.

אכן דובר העירייה מאשר את פיטורי של ראש סגל העובדים באגף לשימור העיר





השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.