האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

אוקראינה: הונחה אבן הפינה לאגף אירוח חדש ב’הולינס’ מעז’יבוז’

‍‍כא אלול תשעז

במוצ”ש נערכה חגיגת הנחת אבן הפינה לאגף אירוח חדש ויוקרתי, הצפוי להפוך לנדבך נוסף ונכבד במלון ‘הולינס’, המספק את כל שירותי הכנסת אורחים לעולים להסתופף בצל אור שבעת הימים מרן הבעל שם טוב זי”ע בעיירה מעז’יבוז’ שבאוקראינה.

מתוך שחרית | א.למל | כ״א אלול תשע״ז

המעמד התקיים במוצאי שבת “ח”י אלול” – יום הולדתו של מייסד החסידות הבעל שם טוב זי”ע, בהשתתפות רבנים, אישי ציבור, נגידים וקהל אורחים רב מכל קצוות תבל, שבחרו לעשות את השבת הנפ־ לאה והמרוממת במלון ‘הולינס’ מעז’יבוז’ לרגל העיתוי המיוחד, לשאת תפילה, להתבשם מן האווירה המרוממת, להתעלות ולהישאב אל תוך הקדושה חודרת העצמות של מז’יבוז’, סמוך ונראה לציונו מלא ההוד של הבעל שם טוב הקדוש זיע”א.
שבת אשר מהווה הזדמנות ראויה לפקוד את קברי הצדיקים במעז’יבוז’ ורחבי אוקראינה, כהכנה ראויה ליום הדין הממשמש ובא.

בין המשתתפים במעמד המיוחד בלטו במיוחד הרב הגאון רבי דוד חנניה פינטו שליט”א מארץ ישראל, רבה של אוקראינה הרב משה אסמן שליט”א, ראש ישיבת מעייני תורה למשה מבני ברק הרב מרדכי קדוש, הדיין הרב לוי יצחק כהן מפריז, הנגיד אדוארדו אלשטיין מארגנטינה ומקורביו, אשר עשו את השבת במעז’יבוז’, והתייצבו להוקיר ולהעריך את פעילותו של יו”ר אהלי צדיקים הרב ישראל מאיר גבאי שליט”א לשימור ההיסטוריה היהודית ברחבי אוקראינה וכובדו בהנחת אבן הפינה.

את המעמד הנחה הרב שמואל הלפרין מראשי המכון הטכנולוגי להלכה שעשה גם הוא את השבת במעז’יבוז’ בראשות קבוצה נכבדה.

לאחר הנחת אבן הפינה נשא דברים הגאון הרב פינטו שליט”א שהפליג במעלת העוזרים והמסייעים למפעל הגדול של ‘אהלי צדיקים’ בראשות יו”ר האגודה הרב ישראל מאיר גבאי, “אנו מגיעים לכאן בקביעות, אי אפשר שלא להתפעל ממפעלות המקום, מהכנסת האורחים המיוחדת של הרב גבאי, אני קורא לכל האורחים המגיעים לכאן ולרחבי אוקראינה להיות שותפים בעשיה המבורכת הזו.

ובזכות הגדולה של שיקום קברי הצדיקים, זכותו של הבעל שם טוב וזכות כל גדולי עולם הטמונים באוקראינה תגן על כולנו, שתגיע הגאולה השלימה בקרוב” סיים הרב את דבריו הנרגשים.

הרב אסמן שליט”א הרחיב גם הוא בדבריו על גודל מעלת המקום נורא ההוד בו שוכן ציונו של מרן הבעש”ט ותלמידיו זיע”א, ועל היכולת לפעול דברים נשגבים במקום. בסיום הנאומים פתח ציבור המשתתפים בריקוד של מצוה, בליווי תזמורת אוקראינית מקומית שליוותה את המעמד בסימן הרחבת גבולות הקדושה לטובת העולים לציון הבעש”ט.

בהנהלת ‘אהלי צדיקים’ מציינים כי, כידוע, כחלק בלתי נפרד מפעילות היו”ר הרב גבאי זה עשרות בשנים, לשיפוץ ושימור המקומות הקדושים לזכר גדולי עולם הטמונים שם, הוקמה האגודה שכל פעילותה מתמקדת בהאדרת כבוד הנפטרים ע”י איתור, שיפוץ הקברים לרווחת המתפללים.

עם השנים נוצר צורך חיוני בשירותי לינה ואירוח לציבור הרב שהחל לפקוד את קברי הצדיקים באוקראינה, לכך הוקמו אכסניות מספקות לינה ואוכל לבאים, אשר עצם שהות המבקרים בה מהווה שמירה טובה ביותר על הציון הסמוך. במסגרת ההתרחבות, הוקם מלון ‘הולינס’, המעניק חוויית אירוח ברמה אחרת, לצד אווירת הקדושה השורה במעז’יבוז’, לטובת רבבות עמך בית ישראל, בראשות גדולי ישראל, אדמו”רים ורבנים מכל רחבי העולם העולים לפקוד את ציונו של הבעש”ט זי”ע ומתארחים במקום בכבוד רב במהלך כל ימות השנה.





השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.