האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

אוקראינה: נחשפו ציוניהם של נכדי הרה”ק ה’אוהב ישראל’ מאפטא זי”ע בעיירה קרילוביץ

‍‍א ניסן תשעז

תגלית מרעישה בבית העלמין העתיק בעיירה קרילוביץ שבדרום אוקראינה: ציוניהם של אדמו”רים וצדיקים, מנכדי הרה”ק בעל ‘אוהב ישראל’ מאפטא זי”ע, שיומא דהילולא שלו יחול בשבת הקרובה, נחשפו והתגלו, ובימים הקרובים יקימו מצבות חדשות על הציונים הקדושים.

מתוך המבשר | ב’ ניסן תשע”ז | א.למל
בעיירה קרילוביץ השוכנת במחוז ויניצה, דרומית לעיירות באר וילטושקוב, התגוררו כמה אדמו”רים מנכדי הרה”ק ה’אוהב ישראל’ זי”ע מאפטא, ושם גם נטמנו.

עד לפרוץ מלחמת העולם השניה, עת הגיעו יהודים רבים להשתטח על ציוניהם הק’, עמד בית העלמין על תילו, ואולם, בצוק העתים, עת שממו אורחות ורגל יהודית לא דרכה במקום, נעזב וננטש בית העלמין, חרולים וקמשונים כיסו אותו מכל עבר, מצבות רבות נפלו על הארץ ונשברו, כך שברבות השנים לא נודע איה מקום מנוחתם של אותם קדושי עליון זי”ע. לאחר חיפושים מייגעים ועבודה מאומצת ע”י הרב ישראל מאיר גבאי יו”ר ארגון ‘אהלי צדיקים’, נמצא בית עלמין בתוככי העיירה עצמה, אלא, שלא היתה כל אפשרות להכנס לתוך בית העלמין בשל העזובה הרבה השולטת במקום זה עשרות שנים (מאז סיום מלחמת העולם השניה). הקוצים, הדרדרים והעצים הגבוהים כיסו כל חלקה טובה והקשו הן על הראות והן על הגישה לקברים ולמצבות.

לשם כך נערך נקיון מהיר בבית העלמין כדי לאפשר הליכה בתוככי בית העלמין, אבל אז לפתע התגלה מחזה נוסף, אוהל רעוע, בנוי מאבנים וממוטות ברזל אשר נותר לעמוד על עומדו משך מאה שנים ויותר מבלי שתפגע בו יד זדים, אלא שכמה מהמצבות שבו נפלו על הארץ בסמוך.

לאחר בירורים מקיפים אודות זהות האוהל שנתגלה, ועדויות נוספות אשר נגבו מפי תושבים זקנים באזור, הוברר ללא כל ספק כי באוהל הקדוש טמונים נכדיו של הרה”ק ה’אוהב ישראל’ מאפטא זי”ע

scaip_prevent_shortcode_addition:

category_sticky_post: 0





השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.