האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

שבת חנוכה אומן בצל האירוע האנטישמי

‍‍כה כסלו תשעז

היערכות רבה לאבטחת שלומם ובטחונם של הבאים | רשויות הבטחון פרסמו קלסתרון של החשוד המרכזי בחילול הציון הק’ באומן

מתוך המבשר | מאת א. למל

כמדי שנה יגיעו גם השבוע אלפי חסידי ברסלב לשהות בשבת חנוכה הקרובה סמוך לציונו הק’ של הרה״ק רבי נחמן מברסלב זיע”א באומן שבאוקראינה.
כידוע שבת חנוכה, היא אחד משלושת הזמנים בהם מתאספים חסידי ברסלב ל’קיבוץ’ ב”אומן”,
ראש השנה, שבת חנוכה וחג השבועות בעקבות האירוע החמור שהיה במתחם הציון בשבוע האחרון, ישנה היערכות רבה לאבטחת שלומם ובטחונם של אלפי הבאים.
בתוך כך רשויות הבטחון באוקראינה פרסמו קלסתרון של החשוד המרכזי בחילול ציון קברו של הרה”ק רבי נחמן מברסלב את תיאור פניו ואת הקלסתרון פרסמו הרשויות באוקראינה לפי התיאורים של המתפללים שנכחו במקום בעת התקרית. בנוסף לפרסום תיאור פניו עם בקשת עזרה לציבור, מנהלת המשטרה המקומית מצוד נרחב אחריו במטרה לשים ידיה עליו ולהעמידו לדין.
על פי הודעת משרד הפנים ראינה. “המשטרה מחפשת מידע אודות מיקומו של החשוד בעבירה על החוק במתחם הקבר של הצדיק רבי נחמן”, נכתב בהודעת המשרד

הרשויות המקומיות הבטיחו לקהילה היהודית כי יעשו כל שיידרש על מנת לתפוס את החשודים, שלפי הערכות מקומיות משתייכים לארגון ניאו־נאצי, מתיאור המשטרה עלה כי החשוד המרכזי בשנות ה־30 לחייו, ואוזנו הימנית פגועה ככל הנראה כתוצאה מתאונה.
יצוין כי בסוף השבוע האחרון הגיע שגריר ישראל בקייב מר אליאב בלוצרקובסקי לאומן ונכנס למתחם הציון בליווי ראש העיר אומן מר אלכסנדר דליי, כדי לעקוב מקרוב ולדון באירוע הפוגרום שאירע במקום.

category_sticky_post: 0





Tags:

השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.