האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

אנטישמיות בקוזניץ: אנטישמים פולנים מתנכלים לבית העלמין העתיק בקוזניץ

‍‍יז אב תשעו

בית העלמין העתיק בקוזניץ כבר נותקף השנה כמה פעמים, פעמיים נתפסו צעירים עם כלי פריצה וספריי גרפיטי

מתוך המבשר | א. למל | מ״ז אב תשע״ו

בית העלמין העתיק בעיר קוז’ניץ שבמרכז פולין מהווה בתקופה האחרונה יעד למעשי אנטישמיות והתנכלות מצד צעירים פולנים אשר מנסים שוב ושוב לפרוץ לבית העלמין ולזרוע במקום הרס וחורבן.
בית העלמין בקוז’ניץ, הוא אחד מבתי העלמין העתיקים ברחבי פולין, אשר הוקם לפני כשש מאות שנה ויותר. בבית העלמין עומד אוהלו הקדוש של הרה”ק רבי ישראל זי”ע, המגיד מקוז’ניץ, מבחירי תלמידי הרה”ק רבי אלימלך מליז’ענסק זי”ע, כשלצידו באוהל טמונים בנו ונכדיו, ששה דורות מיוצ”ח. ואולם, על אף שבית העלמין מגודר בגדר גבוהה ביותר, דבר זה לא מנע מהצעירים הפולניים להגיע למקום בכוונות זדון, כדי לפרוץ את שער בית העלמין ולזרוע הרס במקום.
עדי ראיה שהבחינו בהם מיהרו להזעיק את המשטרה, וכשזו הגיעה, פתחו הצעירים במנוסה, ואולם בתום מרדף קצר נתפסו השלושה ונעצרו, כשברשותם כלים ותכשירים המיועדים לריסוס כתובות נאצה. אז הבינו השוטרים כי אכן בכוונתם של הצעירים היתה לפרוץ לבית העלמין, ולבצע במקום מעשה וונדליזם.
יש לציין כי אכן, בשל הגדר הגבוהה שמקיפה את בית העלמין אשר נבנתה במקום לפני מספר שנים לא הצליחו עדיין הצעירים לבצע את זממם, והם נתפסו עוד קודם למעשה.
יצוין, כי זו אינה הפעם הראשונה בה מתנכלים צעירים פולניים לבית העלמין בקוז’ניץ. בשנה האחרונה כבר אירעו שני מקרים בהם נתפסו צעירים פולניים כשבידיהם כלי ברזל כדי לפרוץ את שער בית העל־ מין. בחקירתם הודו כי בכוונתם היתה לזרוע הרס וחורבן בבית העלמין, ובפרט באוהל הקדוש של המגיד זי”ע מקוז’ניץ ויתר המצבות, בטענה שהם שונאים יהודים.





השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.