האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

שר הדתות הרב דוד אזולאי וראש עיריית חיפה יונה יהב בסיור משותף במקומות הקדושים בחיפה

‍‍ז אב תשעו

סיור עבודה משותף של שר הדתות הרב דוד אזולאי וראש עיריית חיפה הניב התקדמות רבה לפיתוח המקומות הקדושים בעיר חיפה,

מתוך שחרית | ב. פלד

בסיור העבודה סירו השר וראש העיר יחד בבית העלמין הישן ברחוב יפו בעיר, שם שוכן גם קברו של האמורא רב אבדימי דמן חיפה, ציון שמושך אליו קהל של רבבות מתפללים מידי חודש.

בסיכום שהגיעו שר הדתות וראש העיר יחלו מיד בשבועות הקרובים בתכנון חדרי שירותים נפרדים לגברים ולנשים וכן מגוון אמצעי הסברה על קדושת המקום לרווחתם ולתועלתם של רבבות העולים לציון האמורא והמבקרים בבית העלמין העתיק.
בהמשך סיירו גם במערת אליהו הנביא שעומדת לפני שיפוץ כולל בהשקעה חסרת תקדים של עשרות מיליוני שקלים בשיתוף משרדי הדתות, תיירות, החברה לפיתוח המקומות הקדושים ועיריית חיפה.

כמו”כ, ביקרו השר וראש העיר בפתחה של מערת קבורה אשר יש שמייחסים אותה לקברו של הרמב”ן זי”ע וסוכם כי צוות מקצועי של שר הדתות והרשות לפיתוח המקומות הקדושים בשיתוף רבנים והיסטוריונים ידועים ידון בממצעים הנמצאים במקום כדי לבדוק את ייחוס המערה כשכל הנתונים יובאו להכרעתם של גדולי ישראל שליט”א.

בסיכום הסיור המשותף בהשתתפותם של שר הדתות וראש העיר יחד עם חברי המועצה הרב אריה בליטנטל והרב אהרון כהן וכן מר שי בלומנטל, הרב יוסף שווינגר מנכ”ל החברה לפיתוח המקומות הקדושים ומר עקיבא וויץ
מנכ”ל החברא קדישא בחיפה, סוכם על הקמת צוות משותף לכלל הגורמים אשר יפעל לקידום כל התוכניות לשיפוץ ושדרוג המקומות הקדושים.





תגובה אחת אל “שר הדתות הרב דוד אזולאי וראש עיריית חיפה יונה יהב בסיור משותף במקומות הקדושים בחיפה”

  1. רק חבל שמאז לא נעשה שום דבר.. ציון הרמב”ן הקדוש מוזנח ומשמש כיום כמפורט סמים וערבים פוקדים את המקום.. חבל שכל ה הנוכחים בפגישה המבטיחה הזאת לא יצא כלום חוץ מכמה תמונות וחצי ציבור… חבל ועצוב ואוי לאוזניים שומעות על חילול מקומות קדושים וליבם לב אבן…. כתבה מעניינת אך רחוקה מאמת.

השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.