האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

אומן: שם הרחוב בלינסקי ישתנה בקרוב, לרחוב רבי נחמן מברסלב

‍‍ה אדר ב' תשעו

לפני כחודשיים וחצי חוקק חוק חדש באוקראינה המחייב שינוי רחובות הנקראים על שמם של סופרים ואנשי רוח קומוניסטים בתחומי אוקראינה, החוק אוסר את הצגתם של סמלים וסממנים קומוניסטיים, ברחובות, בסמטאות, בכיכרות, בשדרות, ובפארקים בכל רחבי אוקראינה.
מתוך אתר אומן שלום | יום ב׳ אדר ב׳ תשע״ו

השינוי החדש והחלפת שמות הרחובות בעיריית אומן, הוטל על ראש העיר אומן. ראש העיר פרסם באתר הרשמי של העירייה ובתקשורת המקומית את הידיעה על החוק החדש, באתר הוצגו סקרים ושאלונים לתושבי העיר הגויים בכדי שיוכלו להמליץ על שמות חדשים שיינתנו לרחובות שיוחלפו.

אתר ‘אומן שלום’ עקב אחר הידיעה ומצא כי ברשימת הרחובות המופיעה בפרסום של עיריית אומן, לא מופיעים הרחובות הסמוכים לקברו של רבי נחמן מברסלב. לאחר שראש העיר חתם ואישר את השמות החלופיים שהוצעו בסקרים, התפרסמו השמות החדשים בפני הציבור, בין הרחובות שיוחלפו נמצא גם הרחוב בילינסקי העובר בסמוך לקברו של רבי נחמן מברסלב. ע”פ הפרסומים בעיריית אומן השם יוחלף והרחוב יקרא על שמו של סופר אוקראיני בשם ‘גריגורי קוסינקי’.

בשל החלטת העירייה למנוע מחסידי ברסלב להציג שם חילופי משלהם לרחוב בילינסקי באומן, פרסמנו כתבה הקוראת לעסקני ברסלב לפעול בענין! הפרסום פעל, עסקני ברסלב נכנסו לתמונה הפעילו קשרים בפרלמנט האוקראיני, והצליחו להביא לשינוי ההחלטה של ראש העיר אומן, שם הרחוב יוחלף ויקרא רחוב ‘רבי נחמן מברסלב’.





השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.